דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

גאורגיה ממוקמת באזור הקווקז של אירואסיה. היא גובלת ברוסיה בצפון, בטורקיה ובארמניה בדרום, באזרבייג'ן במזרח ובים השחור במערב.

הגיאוגרפיה של גאורגיה

גאורגיה היא מדינה הממוקמת בחבל הקווקז של אירואסיה. היא גובלת ברוסיה בצפון, בטורקיה ובארמניה בדרום, באזרבייג'ן במזרח ובים השחור במערב. גאורגיה משתרעת על שטח של 69,700 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה כ-4.7 מיליון איש.

אקלים בג'ורג'יה

האקלים בג'ורג'יה הוא בדרך כלל מתון, עם טמפרטורות הנעות בין 4 מעלות צלזיוס בחורף ל-28 מעלות צלזיוס בקיץ. במדינה יש אקלים סובטרופי לח, כאשר כמות המשקעים הגבוהה ביותר מתרחשת באזורים המערביים והמזרחיים של המדינה.

הדמוגרפיה של גאורגיה

גאורגיה היא מדינה רב-אתנית ורב-דתית. רוב האוכלוסייה היא גאורגית (83.8%), ואחריה אזרבייג'נית (6.5%), ארמנית (5.7%) ורוסית (1.5%). השפה הרשמית היא גאורגית, אך גם רוסית מדוברת ברבים.

כלכלת גאורגיה

לג'ורג'יה יש כלכלה מבוססת שוק, עם תמ"ג של 17.9 מיליארד דולר בשנת 2017. המדינה תלויה מאוד בסחר חוץ ובהעברות כספים מחו"ל. היצוא העיקרי הוא סגסוגות ברזל, מכונות ויין. היבוא העיקרי הוא דלק, כלי רכב ומזון.

טבלת הגיאוגרפיה, האקלים, הדמוגרפיה והכלכלה של ג'ורג'יה

גֵאוֹגרַפיָה אַקלִים דמוגרפיה כַּלְכָּלָה
אזור הקווקז של אירואסיה מתון, -4 מעלות צלזיוס עד 28 מעלות צלזיוס גרוזיני (83.8%), אזרביג'אני (6.5%), ארמני (5.7%), רוסי (1.5%) מבוסס שוק, תוצר של 17.9 מיליארד דולר

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן