דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

מיקום גיאוגרפי של מיאנמר

מיאנמר, המכונה רשמית הרפובליקה של איחוד מיאנמר, ממוקמת בדרום מזרח אסיה. היא גובלת בבנגלדש ובהודו במערב, בסין בצפון ובצפון מזרח, בלאוס ובתאילנד במזרח, ובים אנדמן ובמפרץ בנגל בדרום ובדרום מערב, בהתאמה.

המדינות השכנות של מיאנמר

מיאנמר גובלת בחמש מדינות: בנגלדש, הודו, סין, לאוס ותאילנד. בנגלדש ממוקמת ממערב למיאנמר, והודו ממוקמת בצפון מערב. סין ממוקמת בצפון ובצפון מזרח, ואילו לאוס ותאילנד ממוקמות במזרח.

קרבתה של מיאנמר לאוקיינוס ההודי

מיאנמר ממוקמת ליד האוקיינוס ההודי, עם מפרץ בנגל בדרום וים אנדמן בדרום מערב. האוקיינוס ההודי הוא האוקיינוס השלישי בגודלו בעולם, ומשתרע על שטח של כ-73 מיליון קמ"ר. היא גובלת בים הערבי במערב, במפרץ בנגל במזרח ובחצי האי ערב בצפון.

המאפיינים הגיאוגרפיים של מיאנמר

מיאנמר היא מדינה בעלת מאפיינים גיאוגרפיים מגוונים. הוא ביתו של נהר אירוואדי, שהוא הנהר הארוך ביותר במדינה ועובר מצפון לדרום. למיאנמר יש גם מספר רכסי הרים, כולל הרי ארקאן במערב וגבעות שאן במזרח. במדינה יש גם מספר אגמים, ביניהם אגם אינלה, שהוא האגם השני בגודלו במדינה.

האקלים של מיאנמר

במיאנמר יש אקלים מונסון טרופי, עם קיץ חם ולח וחורף קריר ויבש. המדינה חווה גשמים כבדים במהלך עונת המונסון, הנמשכת ממאי עד אוקטובר. הטמפרטורה השנתית הממוצעת במיאנמר היא בסביבות 27 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורות נעות בין 18 מעלות צלזיוס בחורף ל-35 מעלות צלזיוס בקיץ.

אוכלוסיית מיאנמר

מיאנמר היא ביתם של כ-54 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה-24 המאוכלסת בעולם. רוב האוכלוסייה מורכבת מהקבוצה האתנית הבורמזית, המהווה כ-68% מהאוכלוסייה. קבוצות אתניות אחרות כוללות את השאן, קארן, קאצ'ין, הסנטר והמון.

עיר הבירה של מיאנמר

עיר הבירה של מיאנמר היא Naypyidaw, אשר ממוקמת באזור המרכזי של המדינה. העיר הוכרזה רשמית כבירה בשנת 2006 והיא ביתם של כמיליון איש. Naypyidaw הוא המרכז האדמיניסטרטיבי, הכלכלי והפוליטי של מיאנמר, והוא ביתם של בנייני ממשלה ושגרירויות רבים.

הערים הגדולות של מיאנמר

במיאנמר יש מספר ערים מרכזיות, ביניהן יאנגון, שהיא העיר הגדולה ביותר ובירת המדינה לשעבר. ערים מרכזיות נוספות כוללות את מנדליי, שהיא העיר השנייה בגודלה והמרכז התרבותי והכלכלי של המדינה, ו-Naypyidaw, שהיא הבירה. ערים מרכזיות אחרות כוללות את באגו, מאוולמיין ופאתיין.

כלכלת מיאנמר

למיאנמר יש כלכלה חקלאית ברובה, עם כ-60% מהאוכלוסייה מועסקת במגזר החקלאי. המדינה עשירה גם במשאבי טבע, כגון נפט, גז טבעי, עצים ומינרלים. היצוא העיקרי של המדינה כולל מוצרים חקלאיים, בגדים ועץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן