דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

אוקראינה היא מדינה השוכנת במזרח אירופה, גובלת בבלארוס בצפון, רוסיה במזרח, ים אזוב והים השחור בדרום, מולדובה ורומניה בדרום מערב, והונגריה, סלובקיה ופולין במערב. . אוקראינה היא המדינה השנייה בגודלה באירופה ואוכלוסייתה מונה למעלה מ-44 מיליון איש.

המיקום הגיאוגרפי של אוקראינה

אוקראינה ממוקמת בחלקה המזרחי של אירופה, וגובלת ברוסיה במזרח, בלארוס בצפון, במולדובה ורומניה בדרום-מערב, והונגריה, סלובקיה ופולין במערב. אוקראינה היא המדינה השנייה בגודלה באירופה ואוכלוסייתה מונה למעלה מ-44 מיליון איש.

האקלים באוקראינה

באוקראינה יש אקלים יבשתי ממוזג, עם קיץ חמים וחורף קר. הטמפרטורה הממוצעת באוקראינה נעה בין -5 מעלות צלזיוס בינואר ל-+20 מעלות צלזיוס ביולי. האקלים באוקראינה מושפע מהאוקיינוס האטלנטי, הים השחור והים התיכון.

מאפיינים גיאוגרפיים של אוקראינה

אוקראינה היא מדינה של מישורים עצומים והרים נמוכים. הרי הקרפטים במערב הם רכס ההרים הגבוה ביותר באוקראינה, כאשר הפסגה הגבוהה ביותר היא הר הוברלה בגובה 2,061 מטר. חוף הים השחור של אוקראינה ידוע בחופים ובאתרי הנופש היפים שלו. נהר הדנייפר הוא הנהר הארוך ביותר באוקראינה ומהווה מקור מים חשוב למדינה.

כלכלת אוקראינה

לאוקראינה יש כלכלת שוק, והענפים העיקריים שלה כוללים חקלאות, ייצור, אנרגיה ושירותים. אוקראינה היא יצרנית תבואה גדולה, והמגזר החקלאי שלה מהווה כ-10% מהתמ"ג של המדינה. אוקראינה היא גם יצרנית גדולה של פלדה ומתכות אחרות, ומגזר הייצור שלה מהווה כ-20% מהתמ"ג של המדינה.

תרבות באוקראינה

לאוקראינה יש תרבות עשירה ומגוונת, עם השפעות משכנותיה ממזרח אירופה והסלאביה. הספרות, המוזיקה והאמנות האוקראינית זוכות לכבוד רב ברחבי העולם, ובמדינה יש כמה מהכנסיות והקתדרלות היפות ביותר באירופה. המטבח האוקראיני ידוע גם במנות הטעימות שלו, כמו בורשט, פירוג'י ווורניקי.

עובדות על אוקראינה

  • אוקראינה היא המדינה השנייה בגודלה באירופה.
  • בירת אוקראינה היא קייב.
  • אוקראינה מונה למעלה מ-44 מיליון איש.
  • באוקראינה יש אקלים יבשתי ממוזג.
  • אוקראינה היא יצרנית גדולה של תבואה ופלדה.
  • לאוקראינה יש תרבות עשירה ומגוונת.

למידע נוסף על אוקראינה, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן