דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת רומניה?

היכן ממוקמת רומניה?

היכן ממוקמת רומניה?

היכן ממוקמת רומניה?

מבוא

רומניה היא מדינה השוכנת בדרום מזרח אירופה. היא גובלת בבולגריה בדרום, אוקראינה בצפון, הונגריה במערב, סרביה בדרום מערב ומולדובה במזרח. יש בה אוכלוסייה של כ-19 מיליון איש ומשתרעת על שטח של 238,391 קמ"ר. רומניה חברה באיחוד האירופי, נאט"ו והאו"ם.

גֵאוֹגרַפיָה

רומניה ממוקמת באזור הדרום מזרחי של אירופה, על חוף הים השחור. היא גובלת עם הונגריה בצפון מערב, אוקראינה בצפון מזרח, סרביה בדרום מערב ובולגריה בדרום. לרומניה שטח כולל של 238,391 קמ"ר, מה שהופך אותה למדינה ה-12 בגודלה באירופה. המדינה מחולקת לשלושה אזורים גיאוגרפיים מובהקים: הרי הקרפטים במרכז, רמת מולדובה במזרח ומישור דוברוג'אה בדרום מזרח.

אַקלִים

ברומניה יש אקלים יבשתי ממוזג, עם קיץ חמים וחורף קר. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא סביב 25°C (77°F), בעוד שבחורף היא יכולה לרדת ל-5°C (23°F). המדינה זוכה לממוצע של 600 מ"מ (23.6 אינץ') של משקעים בשנה, כאשר רובם יורד בחודשי האביב והקיץ.

אוכלוסייה ושפה

אוכלוסיית רומניה מונה כ-19 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא ממוצא רומני, עם מיעוטים של הונגרים, רומא וקבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית של רומניה היא רומנית, שהיא שפה רומנטית הקשורה לאיטלקית, צרפתית וספרדית. שפות נוספות המדוברות ברומניה כוללות הונגרית, גרמנית ואנגלית.

כַּלְכָּלָה

לרומניה יש כלכלה מעורבת, כאשר רוב האוכלוסייה מועסקת במגזר השירותים. המדינה היא יצרנית עיקרית של מוצרים חקלאיים, כולל חיטה, תירס, תפוחי אדמה וירקות. רומניה היא גם יצרנית גדולה של נפט, גז טבעי ופחם. המדינה חברה באיחוד האירופי ויש לה כלכלה צומחת.

תַרְבּוּת

רומניה היא מדינה מגוונת מבחינה תרבותית, עם השפעות ממזרח ומערב אירופה כאחד. למדינה יש היסטוריה עשירה, עם אתרי תרבות וארכיטקטורה רבים, כולל הערים מימי הביניים סיגישוארה וסיביו. רומניה ידועה גם בזכות המוזיקה והריקוד העממי המסורתי שלה, וחיי הלילה התוססים שלה. המדינה היא גם ביתם של כמה מאתרי הסקי הטובים ביותר באירופה.

סיכום

רומניה היא מדינה יפה הממוקמת בדרום מזרח אירופה. היא גובלת בבולגריה בדרום, אוקראינה בצפון, הונגריה במערב, סרביה בדרום מערב ומולדובה במזרח. במדינה יש 19 מיליון תושבים והיא חברה באיחוד האירופי, נאט"ו והאו"ם. ברומניה יש אקלים יבשתי ממוזג, עם קיץ חמים וחורף קר. השפה הרשמית של רומניה היא רומנית, ולמדינה יש כלכלה מעורבת, כאשר רוב האוכלוסייה מועסקת במגזר השירותים. רומניה היא מדינה מגוונת מבחינה תרבותית, עם השפעות ממזרח ומערב אירופה כאחד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן