דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

גאורגיה היא מדינה הממוקמת בחבל הקווקז של אירואסיה. היא גובלת ברוסיה בצפון, בטורקיה ובארמניה בדרום, באזרבייג'ן במזרח ובים השחור במערב. גאורגיה משתרעת על שטח כולל של 69,700 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה כ-3.7 מיליון איש.

הגיאוגרפיה של גאורגיה

גאורגיה היא מדינה הררית בה הרי הקווקז הגדול עוברים בחלקים הצפוניים והמערביים של המדינה. הפסגה הגבוהה ביותר במדינה היא הר שחרה בגובה 5,201 מטר. האקלים של ג'ורג'יה הוא בדרך כלל לח וסובטרופי, עם חורפים קרירים וקיץ חם.

היסטוריה של גאורגיה

לג'ורג'יה היסטוריה ארוכה ועשירה, לאחר שהייתה מיושבת מאז התקופה הפליאוליתית. זה היה חלק חשוב מהממלכה העתיקה של קולכיס וממלכת איבריה המאוחרת. במאה ה-4 לפני הספירה היא הפכה לחלק מהאימפריה הפרסית. במאה ה-5 לספירה נכבשה על ידי האימפריה הביזנטית, ובמאה ה-6 נכבשה על ידי הערבים. במאה ה-11, גאורגיה אוחדה תחת שלטון שושלת בגרציוני. במאה ה-18 היא הפכה לחלק מהאימפריה הרוסית, ובשנת 1991 הכריזה על עצמאות.

תרבות גאורגיה

לג'ורג'יה תרבות ייחודית שהיא שילוב של השפעות מסורתיות ומודרניות. למדינה יש שפה משלה, גאורגית, שהיא שפה קארטוליאנית ומדוברת על ידי רוב האוכלוסייה. התרבות הגיאורגית ידועה באירוח שלה, במוזיקה ובריקוד המסורתיים שלה, במטבח ובאמנות שלה. גאורגיה היא גם ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

כלכלת גאורגיה

כלכלת גאורגיה מבוססת ברובה על חקלאות, כאשר המדינה מייצרת מגוון מוצרים חקלאיים, כולל דגנים, פירות, ירקות ובעלי חיים. במדינה יש גם תעשיית תיירות גדולה, והיא ביתם של מספר משאבי מינרלים, כולל נחושת, זהב ומנגן. המדינה מהווה גם נתיב מעבר מרכזי לנפט וגז ממרכז אסיה לאירופה.

טבלה: היכן ממוקמת ג'ורג'יה?

מדינה אזור
גאורגיה אזור הקווקז של אירואסיה

למידע נוסף על המיקום של ג'ורג'יה, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן