דף הבית » איך קוראים » מי הרג את יצחק רבין?

מי הרג את יצחק רבין?

מי הרג את יצחק רבין?

מבוא

יצחק רבין היה ראש ממשלת ישראל החמישי, שכיהן בין השנים 1974 עד 1977 ושוב מ-1992 עד להירצחו בשנת 1995. הוא היה גיבור מלחמה מעוטר וחתן פרס נובל לשלום, ומותו היה טרגדיה עבור האומה. אבל מי היה אחראי למותו?

המתנקש

האיש שאחראי לרצח יצחק רבין היה יגאל עמיר, סטודנט למשפטים וקיצוני ימין בן 25. אמיר היה מתנגד קולני להסכם אוסלו, שעליו חתם רבין עם הפלסטינים ב-1993. הוא האמין שההסכמים הם בגידה בישראל ושרבין הוא בוגד.

העלילה

אמיר תכנן את ההתנקשות במשך חודשים. הוא גייס שני ימניים קיצוניים נוספים, אבישי רביב ודרור עדני, שיסייעו לו בביצוע התוכנית. בליל ה-4 בנובמבר 1995 המתינו אמיר ושותפיו מחוץ לעצרת השלום בתל אביב, שם היה אמור רבין לנאום. כשרבין יצא מהעצרת ירה לעברו אמיר שלוש יריות ופצע אותו אנושות.

התוצאות

רצח יצחק רבין זעזע את האומה ואת העולם. אמיר נעצר ונידון למאסר עולם, ואילו רביב ועדני קיבלו עונשים קלים יותר. האומה התאבלה על אובדן מנהיגה, ותהליך השלום שהוא דגל בו הוקפא.

המורשת

מורשתו של יצחק רבין חיה בישראל. שמו נזכר בחרדת קודש, וההתנקשות בו נתפסת כנקודת מפנה בתולדות האומה. זכרו מכובד באנדרטאות ובאנדרטאות, ומורשתו זכורה בתהליך השלום בו דגל.

דעה אישית

רצח יצחק רבין היה טרגדיה לעם ישראל. זה היה מעשה אלימות חסר טעם שגזל מהאומה מנהיג אהוב ואלוף שלום. היא תזכורת לסכנת ההקצנה ולכוחה של השנאה. אסור לשכוח לעולם את מורשתו של יצחק רבין ואת הלקחים שאנו יכולים ללמוד ממותו.

שאלות ותשובות

מי היה יצחק רבין?

יצחק רבין היה ראש ממשלת ישראל החמישי, שכיהן בין השנים 1974-1977 ושוב מ-1992 עד הירצחו ב-1995. הוא היה גיבור מלחמה מעוטר וחתן פרס נובל לשלום, והיה אלוף בתהליך השלום בין ישראל לבין ישראל. הפלסטינים.

מי הרג את יצחק רבין?

יגאל עמיר, סטודנט למשפטים וקיצוני ימין בן 25, היה אחראי לרצח יצחק רבין. הוא היה מתנגד קולני להסכם אוסלו, שעליו חתם רבין עם הפלסטינים ב-1993.

מה היו התוצאות של ההתנקשות?

רצח יצחק רבין זעזע את האומה ואת העולם. אמיר נעצר ונידון למאסר עולם, ואילו רביב ועדני קיבלו עונשים קלים יותר. האומה התאבלה על אובדן מנהיגה, ותהליך השלום שהוא דגל בו הוקפא.

סיכום

יצחק רבין היה מנהיג אהוב ואלוף השלום בישראל. ההתנקשות בו הייתה טרגדיה עבור האומה, ומורשתו מתקיימת בתהליך השלום שהוא דגל בו. אסור לנו לשכוח את הלקחים שאנו יכולים ללמוד ממותו ומסכנת ההקצנה והשנאה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן