דף הבית » איך קוראים » מה שם אביו של יצחק רבין?

מה שם אביו של יצחק רבין?

מה שם אביו של יצחק רבין?

מי היה יצחק רבין?

יצחק רבין היה פוליטיקאי ומדינאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל החמישי משנת 1974 ועד להירצחו בשנת 1995. הוא נולד בירושלים בשנת 1922 והיה חבר בתנועת העבודה הציונית. הוא היה חייל מעוטר בצבא הישראלי והיה מעורב במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכמי אוסלו ב-1993, שנועדו להביא שלום למזרח התיכון.

אבא של יצחק רבין

אביו של יצחק רבין, נחמיה רובצוב, נולד באוקראינה בשנת 1892. הוא היה פעיל ציוני וחבר בלגיון היהודי, כוח מתנדב שהוקם במלחמת העולם הראשונה כדי לסייע לשחרור פלסטין מהאימפריה העות'מאנית. Nehemiah immigrated to Palestine in 1920 and changed his name to Rabin. הוא עבד כנגר והיה חבר פעיל בתנועת העבודה הציונית.

חייו המוקדמים של יצחק רבין

יצחק רבין נולד בירושלים בשנת 1922 לנחמיה ורוזה רבין. הוא למד בבית הספר התיכון היוקרתי בגימנסיה רחביה וסיים את לימודיו בשנת 1940. לאחר מכן הצטרף לפלמך, כוח השביתה של האגנה של האגנה, ארגון ההגנה היהודי בפלסטין. שירת בצבא הישראלי במלחמת ערב-ישראל 1948 והיה חייל מעוטר. הוא גם היה מעורב במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכם אוסלו ב-1993.

מורשת יצחק רבין

מורשתו של יצחק רבין היא של מנהיג שהיה מוכן לקחת סיכונים למען השלום. הוא היה מאמין חזק בכוחו של משא ומתן והיה מוכן לעשות ויתורים כדי להביא לשלום בר קיימא. הוא נרצח ב-1995 על ידי איש ימין קיצוני שהתנגד לתהליך השלום. מותו היה טרגדיה עבור העם הישראלי והעולם.

נחמיה רוביצוב

נחמיה רוביצוב היה אביו של יצחק רבין. הוא נולד באוקראינה ב-1892 והיה פעיל ציוני. He was a member of the Jewish Legion and immigrated to Palestine in 1920. He changed his name to Rabin and worked as a carpenter. היה חבר פעיל בתנועת העבודה הציונית.

החינוך של יצחק רבין

יצחק רבין נכח בבית הספר התיכון היוקרתי בגימנסיה רחביה וסיים את לימודיו בשנת 1940. לאחר מכן הצטרף לפלמך, כוח השביתה של האגנה, ארגון ההגנה היהודי בפלסטין. שירת בצבא הישראלי במלחמת ערב-ישראל 1948 והיה חייל מעוטר.

הקריירה הפוליטית של יצחק רבין

יצחק רבין כיהן כראש הממשלה החמישי של ישראל משנת 1974 ועד להירצחו בשנת 1995. הוא היה מעורב במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכמי אוסלו ב-1993, שנועדו להביא שלום למזרח התיכון. הוא היה מאמין חזק בכוחו של משא ומתן והיה מוכן לעשות ויתורים כדי להביא לשלום בר קיימא.

רצח יצחק רבין

יצחק רבין נרצח ב-1995 על ידי איש ימין קיצוני שהתנגד לתהליך השלום. מותו היה טרגדיה עבור העם הישראלי והעולם. הוא זכור כמנהיג שהיה מוכן לקחת סיכונים למען השלום וכסמל לתקווה לעתיד טוב יותר.

סקירה על חייו של יצחק רבין

שֵׁם שמו של האב חינוך קריירה פוליטית רֶצַח
יצחק רבין נחמיה רוביצוב תיכון גימנסיה רחביה ראש ממשלת ישראל החמישי 1995 על ידי ימני קיצוני

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן