דף הבית » איך קוראים » איך קוראים להוריו של יצחק רבין?

איך קוראים להוריו של יצחק רבין?

איך קוראים להוריו של יצחק רבין?

מי היו הוריו של יצחק רבין?

יצחק רבין היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה החמישי של ישראל. הוא נולד בירושלים בשנת 1922 לנחמיה ורוזה רבין. נחמיה רבין היה עובד בקרן הקיימת ורוזה הייתה מורה. Both of Yitzhak Rabin's parents were born in Russia, and had immigrated to Palestine in the early 1900s.

נחמיה ורוזה רבין

נחמיה רבין נולד בשנת 1891 בעיר מינסק, מה שהיא כיום בלארוס. הוא היה בנו של רב, והתחנך בלימודי היהדות המסורתיים. הוא היה גם ציוני, והיה פעיל בתנועה הציונית ברוסיה. In 1912, he immigrated to Palestine, and worked as a laborer in the Jewish National Fund.Rosa Rabin was born in 1894 in the city of Odessa, in what is now Ukraine. היא הייתה בתו של רב, והתחנכה בלימודי היהדות המסורתיים. היא הייתה גם ציונית, והייתה פעילה בתנועה הציונית ברוסיה. In 1914, she immigrated to Palestine, and worked as a teacher.

חייו המוקדמים של יצחק רבין

יצחק רבין נולד בירושלים בשנת 1922. הוריו היו שניהם פעילים בתנועה הציונית, והוא גדל במשק בית ציוני. הוא למד בבית הספר הריאלי העברי בירושלים, והיה תלמיד מצוין. He was also a member of the Haganah, the Jewish paramilitary organization in Palestine.

הקריירה הצבאית של יצחק רבין

בשנת 1941 הצטרף יצחק רבין לצבא הבריטי, ושירת בבריגדה היהודית. הוא היה קצין בבריגדה, והיה מעורב בשחרור אירופה מגרמניה הנאצית. After the war, he returned to Palestine, and joined the Haganah. הוא עלה בדרגות ההגנה, ולבסוף הפך לרמטכ"ל שלה.

הקריירה הפוליטית של יצחק רבין

בשנות ה-50 הצטרף יצחק רבין למפלגת העבודה הישראלית, ונבחר לכנסת בשנת 1955. כיהן בתפקידי שרים שונים, ולבסוף הפך לראש ממשלה בשנת 1974. הוא כיהן בתפקיד עד 1977, ושוב בין השנים 1992 ל-1995.

מורשת יצחק רבין

יצחק רבין זכור כאחת הדמויות החשובות בתולדות ישראל. הוא היה תומך חזק לשלום, והיה גורם מרכזי במשא ומתן על הסכמי אוסלו עם הפלסטינים. הוא נרצח ב-1995, ומורשתו מתקיימת בדמות מרכז יצחק רבין לחקר ישראל.

השוואה מהירה

שֵׁם מְקוֹם לֵידָה Immigration to Palestine
נחמיה רבין מינסק, בלרוס 1912
רוזה רבין אודסה, אוקראינה 1914

יצחק רבין היה פוליטיקאי ישראלי רב השפעה וראש הממשלה החמישי של ישראל. He was born in Jerusalem in 1922 to Nehemiah and Rosa Rabin, both of whom were born in Russia and had immigrated to Palestine in the early 1900s. נחמיה היה עובד בקרן הקיימת לישראל, ורוזה הייתה מורה. יצחק רבין גדל בבית ציוני, והיה תלמיד מצוין. He was also a member of the Haganah, the Jewish paramilitary organization in Palestine. הוא הצטרף לצבא הבריטי ב-1941, ושירת בבריגדה היהודית. After the war, he returned to Palestine, and joined the Haganah. הוא עלה בדרגות ההגנה, ולבסוף הפך לרמטכ"ל שלה. בשנות ה-50 הצטרף למפלגת העבודה הישראלית, ונבחר לכנסת בשנת 1955. כיהן בתפקידי שרים שונים, ולבסוף הפך לראש ממשלה בשנת 1974. כיהן בתפקיד עד 1977, ושוב בין 1992 ל-1995. יצחק רבין זכור כאחת הדמויות החשובות בתולדות ישראל. הוא היה תומך חזק לשלום, והיה גורם מרכזי במשא ומתן על הסכמי אוסלו עם הפלסטינים. הוא נרצח ב-1995, ומורשתו מתקיימת בדמות מרכז יצחק רבין לחקר ישראל .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן