דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאשתו של אלי עמיר?

איך קוראים לאשתו של אלי עמיר?

איך קוראים לאשתו של אלי עמיר?

אלי עמיר ואשתו

אלי עמיר הוא סופר ומחזאי ישראלי הכותב למעלה מארבעה עשורים. הוא ידוע בעיקר בזכות הרומנים, מחזותיו וסיפוריו הקצרים, שתורגמו לשפות רבות. הוא גם חתן פרסים רבים, ביניהם פרס ישראל לספרות לשנת 2004. אלי אמיר נשוי לאשתו, רות אמיר. רות היא פרופסור לספרות באוניברסיטה העברית בירושלים ומחברת מספר ספרים. היא גם חברה באקדמיה הישראלית לאמנויות ומדעים.

ביוגרפיה קצרה של אלי עמיר

אלי עמיר נולד בירושלים בשנת 1945. למד באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים תואר בפילוסופיה. לאחר מכן המשיך ללמוד באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שם קיבל תואר שני בספרות השוואתית. אלי אמיר החל את קריירת הכתיבה שלו בסוף שנות ה-60, כשכתב כמה מחזות וסיפורים קצרים. הרומן הראשון שלו, "המאהב", ראה אור ב-1971 וזכה להצלחה מיידית. הוא המשיך וכתב עוד כמה רומנים, ביניהם "בית היום, הלילה", "בית החלומות" ו"בית שבעת הכוכבים".

ביוגרפיה קצרה של רות אמיר

רות אמיר נולדה בירושלים בשנת 1947. למדה באוניברסיטה העברית בירושלים וסיימה תואר בספרות. לאחר מכן היא המשיכה ללמוד באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, שם קיבלה תואר שני בספרות השוואתית. רות אמיר החלה את קריירת הכתיבה שלה בסוף שנות ה-70, כשכתבה מספר ספרים על ספרות ותרבות. ספרה הראשון, "תרבות היהודים", ראה אור ב-1980 וזכה להצלחה מיידית. היא המשיכה וכתבה עוד כמה ספרים, ביניהם "יהודי המזרח התיכון", "יהודי הים התיכון" ו"יהודי התפוצות".

מערכת היחסים בין אלי עמיר לרות אמיר

אלי עמיר ורות אמיר נשואים למעלה מארבעים שנה. יש להם שני ילדים, בן ובת. שניהם היו פעילים בסצנה הספרותית הישראלית, כשאלי עמיר כתב מחזות ורומנים ורות אמיר כתבה ספרים בנושאי ספרות ותרבות. בני הזוג היו מעורבים בפרויקטים רבים יחד, ביניהם הקמת אגודת הסופרים הישראלית וההקמה של האקדמיה הישראלית לאמנויות ולמדעים. הם גם היו מעורבים בארגוני צדקה רבים, כולל האגודה הישראלית למלחמה בסרטן והקרן הישראלית לסרטן ילדים.

סיכום

אלי עמיר ורות אמיר הם זוג ישראלי מוכר שנשוי למעלה מארבעים שנה. אלי עמיר הוא סופר ומחזאי הכותב למעלה מארבעה עשורים, ואילו רות אמיר היא פרופסור לספרות באוניברסיטה העברית בירושלים ומחברת מספר ספרים. בני הזוג היו מעורבים בפרויקטים רבים יחד, ביניהם הקמת אגודת הסופרים הישראלית והקמת האקדמיה הישראלית לאמנויות ולמדעים. הם גם היו מעורבים בארגוני צדקה רבים, כולל האגודה הישראלית למלחמה בסרטן והקרן הישראלית לסרטן ילדים. התשובה לשאלה איך קוראים לאשתו של אלי עמיר היא רות אמיר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן