דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבנו של יגאל עמיר?

איך קוראים לבנו של יגאל עמיר?

איך קוראים לבנו של יגאל עמיר?

מי זה יגאל עמיר?

יגאל עמיר הוא מתנקש ישראלי שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין בשנת 1995. הוא נולד בהרצליה, ישראל בשנת 1970 ומרצה כיום מאסר עולם. אמיר היה סטודנט למשפטים באוניברסיטת בר-אילן בזמן הרצח והיה חבר במפלגת כח הימין. הוא הורשע ברצח ובניסיון רצח ב-1996 ונידון למאסר עולם.

מה היה המניע מאחורי ההתנקשות?

המניע של אמיר לחיסול היה למנוע את יישום הסכמי אוסלו, שנחתמו ב-1993 ונועדו להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים. אמיר האמין שההסכמים יובילו להקמת מדינה פלסטינית ולהשמדת המדינה היהודית. הוא גם האמין שההסכמים יובילו לשחרור אסירים פלסטינים, שהוא ראה בו בגידה בעם היהודי.

איך קוראים לבנו של יגאל עמיר?

לבנו של יגאל עמיר קוראים חגי עמיר. הוא נולד ב-1997, שנתיים לאחר רצח אביו בראש הממשלה רבין. חגי עמיר לומד כיום במרכז הבינתחומי הרצליה וחבר במפלגת הימין האיחוד הלאומי.

מה הקשר של חגי עמיר עם אביו?

לחגי אמיר יש מערכת יחסים סבוכה עם אביו. הוא הביע בפומבי את הערצתו למעשיו של אביו, אך גם הביע חרטה על ההשלכות של מעשיו של אביו. בראיון לעיתון "הארץ" אמר חגי עמיר: "אני לא מסכים עם מה שאבי עשה, אבל אני מבין למה הוא עשה את זה". הוא גם אמר שהוא מאמין שמעשיו של אביו נבעו מתחושת פטריוטיות ורצון להגן על העם היהודי.

שאלות ותשובות

מה הסטטוס הנוכחי של יגאל עמיר?

יגאל עמיר מרצה כיום מאסר עולם. הוא אינו זכאי לשחרור על תנאי.

מה ההשתייכות הפוליטית של חגי עמיר?

חגי עמיר הוא חבר במפלגת הימין האיחוד הלאומי.

מה היה המניע של יגאל עמיר לחיסול?

המניע של יגאל עמיר לחיסול היה למנוע את יישום הסכם אוסלו, שלדעתו יוביל להקמת מדינה פלסטינית ולהשמדת המדינה היהודית.

סיכום

יגאל עמיר הוא מתנקש ישראלי שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין בשנת 1995. בנו, חגי עמיר, נולד בשנת 1997 ולומד כיום במרכז הבינתחומי הרצליה. לחגי אמיר יש מערכת יחסים סבוכה עם אביו, מביע הערצה למעשיו של אביו ובמקביל מביע חרטה על ההשלכות של מעשיו של אביו. יגאל עמיר מרצה כיום מאסר עולם ואינו זכאי לשחרור על תנאי. חגי עמיר הוא חבר במפלגת הימין האיחוד הלאומי. המניע של יגאל עמיר לחיסול היה למנוע את יישום הסכם אוסלו, שלדעתו יוביל להקמת מדינה פלסטינית ולהשמדת המדינה היהודית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן