דף הבית » האם חייב » חייבים להשרות זרעי צ’יה: יתרונות, טיפים ומתכונים

חייבים להשרות זרעי צ’יה: יתרונות, טיפים ומתכונים

חייבים להשרות זרעי צ'יה: יתרונות, טיפים ומתכונים

מה הם זרעי צ’יה?

זרעי צ’יה הם מזון-על עתיר רכיבים תזונתיים ששימשו במשך מאות שנים. הם בני משפחת הנענע וילידים במקסיקו ובמרכז אמריקה. זרעי צ’יה עמוסים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומצות שומן אומגה 3. הם גם עשירים בסיבים, חלבון וסידן. ניתן להשתמש בזרעי צ’יה במגוון מתכונים והם דרך מצוינת להוסיף תזונה לתזונה שלך.

נושאים קשורים:

 

היתרונות של השריית זרעי צ’יה

להשריית זרעי צ’יה יש מספר יתרונות. השריית זרעי צ’יה עוזרת להקל עליהם לעיכול, שכן היא עוזרת לפרק את הקליפה החיצונית הקשוחה. זה מקל עליהם לעיכול ועוזר לשחרר את החומרים המזינים בפנים. השריית זרעי צ’יה עוזרת גם להפעיל את רכיבי התזונה שלהם, מה שהופך אותם לזמינים יותר ביולוגית לספיגה של הגוף שלך. בנוסף, השריית זרעי צ’יה עוזרת להפחית את הסיכון לחנק או בעיות עיכול.

איך להשרות זרעי צ’יה

השריית זרעי צ’יה היא קלה ולוקחת רק כמה דקות. ראשית, הוסף 1/4 כוס זרעי צ’יה לקערה. לאחר מכן, מוסיפים 1 כוס מים ומערבבים. הניחו לתערובת לשבת 10-15 דקות, תוך ערבוב מדי פעם. הזרעים יספגו את המים ויהפכו דמויי ג’ל. לאחר שהתערובת מוכנה, מסננים את הזרעים וזורקים את המים. זרעי הצ’יה המושרים מוכנים כעת לשימוש במתכונים.

טיפים להשריית זרעי צ’יה

  • הקפידו להשתמש במים מסוננים או מזוקקים להשרייה.
  • אפשר גם להשרות זרעי צ’יה בנוזלים אחרים, כמו חלב שקדים או חלב קוקוס.
  • אפשר גם להוסיף קורט מלח או ממתיק לנוזל ההשריה כדי להוסיף טעם.
  • ניתן לשמור זרעי צ’יה מושרים במקרר עד 5 ימים.

מתכונים טעימים באמצעות זרעי צ’יה ספוגים

  • פודינג זרעי צ’יה: שלבו 1/4 כוס זרעי צ’יה ספוגים עם 1 כוס חלב שקדים, 1 כפית דבש וכפית 1 של תמצית וניל. מערבבים עד לאיחוד ומקררים 1-2 שעות. מגישים צונן עם פירות טריים.
  • שייק זרעי צ’יה: שלבו 1/4 כוס זרעי צ’יה ספוגים עם 1 כוס חלב שקדים, 1 בננה, 1/2 כוס פירות יער קפואים וכף 1 של דבש. מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה ומגישים צונן.
  • לביבות זרעי צ’יה: שלבו 1/4 כוס זרעי צ’יה ספוגים עם 1 כוס חלב שקדים, 1 כוס קמח שיבולת שועל, 1 כפית אבקת אפייה וכפית דבש. מערבבים עד לאיחוד ומבשלים על מחבת פסים חמה. מגישים עם פירות טריים וסירופ מייפל.

סיכום

השריית זרעי צ’יה היא דרך קלה להקל עליהם לעיכול ולשחרר את החומרים המזינים שלהם. זה גם עוזר להפעיל את החומרים המזינים שלהם, מה שהופך אותם לזמינים יותר ביולוגית לספיגה של הגוף שלך. ניתן להשתמש בזרעי צ’יה מושרים במגוון מתכונים, כגון פודינג זרעי צ’יה, שייקים ופנקייקים. השריית זרעי צ’יה קלה ואורכת דקות ספורות בלבד, ואת הזרעים המושרים ניתן לשמור במקרר עד 5 ימים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן