דף הבית » האם חייב » מבוסס חלבון: האמת לגבי האם אתה צריך חלבון לאחר אימון כוח

מבוסס חלבון: האמת לגבי האם אתה צריך חלבון לאחר אימון כוח

מבוסס חלבון האמת לגבי האם אתה צריך חלבון לאחר אימון כוח

מהו חלבון?

חלבון הוא מרכיב מקרו-נוטריינט חיוני שעוזר לבנות ולתקן רקמת שריר. הוא מורכב מחומצות אמינו, שהן אבני הבניין של חלבונים. חלבון נמצא במזונות רבים, כולל בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב, קטניות, אגוזים וזרעים. חלבון נמצא גם בחלק מהמזונות הצמחיים, כגון קינואה, טמפה וטופו.

מדוע חלבון חשוב לאחר אימוני כוח?

לאחר אימון כוח, הגוף שלך צריך חלבון כדי לתקן ולבנות מחדש את רקמת השריר שהתפרקה במהלך האימון. חלבון עוזר להגביר מסת שריר, כוח וסיבולת. זה גם עוזר להפחית כאבי שרירים ועייפות. אכילת חלבון לאחר אימון יכולה לעזור להאיץ את תהליך ההתאוששות ולשפר את הביצועים שלך באימונים עתידיים.

כמה חלבון אתה צריך אחרי אימון כוח?

כמות החלבון שאתה צריך לאחר אימון כוח תלויה ביעדים שלך ובעצימות האימון שלך. באופן כללי, מומלץ לצרוך 0.14-0.23 גרם חלבון לכל קילוגרם משקל גוף לאחר אימון. לדוגמה, אם אתה שוקל 150 קילו, אתה צריך לצרוך 21-34 גרם חלבון לאחר אימון כוח.

מהם המקורות הטובים ביותר לחלבון לאחר אימון כוח?

המקורות הטובים ביותר לחלבון לאחר אימון כוח הם חלבונים רזים, כגון עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב. חלבונים על בסיס צמחי, כמו קינואה, טמפה וטופו, הם גם מקורות טובים לחלבון. חשוב לבחור במקור חלבון דל שומן ועתיר חלבון.

שייק חלבון

שייק חלבון הוא דרך נוחה וקלה להשיג את החלבון הדרוש לך לאחר אימון. שייק חלבון מיוצר בדרך כלל עם מי גבינה או אבקת חלבון על בסיס צמחי, וניתן לערבב אותם עם מרכיבים אחרים כגון פירות, יוגורט וחמאות אגוזים. שייק חלבון הוא דרך מצוינת לקבל את החלבון שהגוף שלך צריך לאחר אימון.

חטיפי חלבון

חטיפי חלבון הם דרך נוחה נוספת לקבל את החלבון הדרוש לך לאחר אימון. חטיפי חלבון מיוצרים בדרך כלל עם מי גבינה או אבקת חלבון על בסיס צמחי, וניתן לטעום אותם במרכיבים כמו שוקולד, חמאת בוטנים ופירות. חטיפי חלבון הם דרך מצוינת לקבל את החלבון שהגוף שלך צריך לאחר אימון.

מזונות מלאים

מזון מלא הוא דרך מצוינת לקבל את החלבון שהגוף שלך צריך לאחר אימון. מזונות מלאים כגון בשר רזה, דגים, ביצים, מוצרי חלב, קטניות, אגוזים וזרעים הם כולם מקורות מצוינים לחלבון. אכילת תזונה מאוזנת הכוללת מזונות מלאים היא הדרך הטובה ביותר להשיג את החלבון שגופך זקוק לו לאחר אימון כוח.

כמה חלבון צריך לאכול אחרי אימון כוח?

כמות החלבון שאתה צריך לאכול לאחר אימון כוח תלויה ביעדים שלך ובעצימות האימון שלך. באופן כללי, מומלץ לצרוך 0.14-0.23 גרם חלבון לכל קילוגרם משקל גוף לאחר אימון. לדוגמה, אם אתה שוקל 150 קילו, אתה צריך לצרוך 21-34 גרם חלבון לאחר אימון כוח.

טבלת מקורות חלבון

מזון חלבון (ג)
חזה עוף (3 oz) 26
דגים (3 oz) 21
ביצה (1 גדולה) 6
יוגורט (1 כוס) 14
קינואה (1 כוס) 8
טמפה (3 oz) 15
טופו (3 oz) 7

למידע נוסף על חלבון, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן