דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת רוסיה באירופה?

היכן ממוקמת רוסיה באירופה?

היכן ממוקמת רוסיה באירופה?

היכן ממוקמת רוסיה?

רוסיה ממוקמת באירופה ובאסיה

רוסיה היא מדינה חוצת יבשות הממוקמת הן באירופה והן באסיה. זוהי המדינה הגדולה בעולם והיא מכסה יותר משמינית משטח האדמה המיושב של כדור הארץ. רוסיה חולקת גבולות יבשתיים עם 14 מדינות, כולל נורבגיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, בלארוס, אוקראינה, גאורגיה, אזרבייג'ן, קזחסטן, מונגוליה, סין וצפון קוריאה. יש לה גם גבולות ימיים עם יפן, ארצות הברית ודנמרק.

היכן ממוקמת רוסיה באירופה?

רוסיה ממוקמת במזרח אירופה

רוסיה ממוקמת במזרח אירופה, גובלת באוקיינוס הארקטי, בין אירופה לצפון האוקיינוס השקט. היא גובלת בנורבגיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, בלארוס, אוקראינה, גאורגיה, אזרבייג'ן, קזחסטן, מונגוליה וסין. הרי אורל מהווים גבול טבעי בין אירופה לאסיה.

רוסיה היא המדינה הגדולה ביותר באירופה

רוסיה היא המדינה הגדולה ביותר באירופה, המשתרעת על יותר משמינית משטח היבשת. זוהי המדינה התשיעית המאוכלסת ביותר באירופה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-145 מיליון איש.

רוסיה היא חלק מהאיחוד האירופי

רוסיה אינה חברה באיחוד האירופי, אך היא חברה במועצת אירופה. מועצת אירופה היא ארגון בינלאומי המקדם זכויות אדם, דמוקרטיה ושלטון החוק באירופה.

רוסיה היא חלק מהאיחוד הכלכלי האירו-אסיה

רוסיה חברה באיחוד הכלכלי האירו-אסיאתי, ארגון כלכלי אזורי הכולל את ארמניה, בלארוס, קזחסטן, קירגיזסטן ורוסיה. הארגון הוקם בשנת 2014 ומטרתו לקדם אינטגרציה כלכלית בין המדינות החברות בו.

רוסיה היא חלק מחבר העמים של מדינות עצמאיות

רוסיה היא חברה בחבר המדינות העצמאיות, ארגון אזורי של רפובליקות סובייטיות לשעבר. הארגון הוקם בשנת 1991 ומטרתו לקדם שיתוף פעולה כלכלי, פוליטי ותרבותי בין המדינות החברות בו.

רוסיה היא חלק מארגון שיתוף הפעולה של שנחאי

רוסיה חברה ב- Shanghai Cooperation Organization, ארגון אזורי הכולל את סין, קזחסטן, קירגיזסטן, רוסיה, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן. הארגון הוקם בשנת 2001 ומטרתו לקדם שיתוף פעולה כלכלי, פוליטי ותרבותי בין המדינות החברות בו.

רוסיה היא חלק מהארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה

רוסיה חברה בארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה, ארגון אזורי הכולל את כל מדינות אירופה, ארצות הברית, קנדה ומספר מדינות במרכז אסיה. הארגון הוקם בשנת 1975 ומטרתו לקדם שלום, ביטחון ויציבות באירופה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן