דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סרביה?

היכן ממוקמת סרביה?

היכן ממוקמת סרביה?

היכן ממוקמת סרביה?

סרביה היא מדינה הממוקמת באזור הבלקן בדרום מזרח אירופה. היא גובלת עם הונגריה בצפון, רומניה ובולגריה במזרח, צפון מקדוניה בדרום, וקרואטיה, בוסניה והרצגובינה ומונטנגרו במערב. סרביה נטולת קרקע ושטחה הכולל של 88,361 קמ"ר (34,116 מייל רבוע). הבירה והעיר הגדולה ביותר היא בלגרד, עם אוכלוסייה של 1.2 מיליון איש.

גיאוגרפיה של סרביה

סרביה היא מדינה ללא חוף הממוקמת בלב חצי האי הבלקני. היא גובלת עם הונגריה בצפון, רומניה ובולגריה במזרח, צפון מקדוניה בדרום, וקרואטיה, בוסניה והרצגובינה ומונטנגרו במערב. לסרביה שטח כולל של 88,361 קמ"ר (34,116 מייל רבוע). השטח ברובו מחוספס והררי, עם הרי הקרפטים בצפון והרי האלפים הדינריים בדרום.

האקלים של סרביה

בסרביה יש אקלים יבשתי ממוזג, עם חורפים קרים וקיץ חם. הטמפרטורה הממוצעת בחורף היא סביב 0°C (32°F), בעוד בקיץ היא יכולה להגיע עד 30°C (86°F). כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא כ-600 מ"מ (24 אינץ').

אוכלוסיית סרביה

נכון לשנת 2020, אוכלוסיית סרביה הוערכה ב-7.1 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא סרבית (83.3%), ואחריה הונגרים (3.5%), בוסנים (2.1%), רומא (1.8%) ואחרים (9.3%). השפה הרשמית היא סרבית, כאשר מדובר גם בהונגרית ובוסנית.

כלכלת סרביה

כלכלת סרביה מבוססת בעיקר על שירותים, תעשייה וחקלאות. התעשיות העיקריות הן עיבוד מזון, רכב, אלקטרוניקה, טקסטיל, כימיקלים וכרייה. המוצרים החקלאיים העיקריים הם חיטה, תירס, תפוחי אדמה, סלק סוכר וחמניות. סרביה היא כלכלה מוכוונת יצוא, כשהיצוא מהווה יותר ממחצית מהתמ"ג של המדינה.

תרבות סרביה

לסרביה תרבות עשירה ומגוונת, עם השפעות ממזרח ומערב אירופה כאחד. המדינה ידועה במוזיקה העממית המסורתית שלה, שלעתים קרובות מלווה בכלים מסורתיים כמו הגוסל והטמבוריקה. סרביה היא גם ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל המנזרים מימי הביניים Studenica ו-Sopoćani, והעיר העתיקה של Stari Ras.

תיירות בסרביה

סרביה היא יעד תיירותי פופולרי, עם נופיה היפים, הערים התוססות והמורשת התרבותית העשירה שלה. המדינה היא ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כמו גם פארקים ושמורות טבעיות רבות. אטרקציות תיירותיות פופולריות כוללות את העיר העתיקה בלגרד, הרי קופאוניק וטארה, ונהר הדנובה. סרביה ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה, עם ברים ומועדונים רבים בערים.

למידע נוסף: ויקיפדיה – סרביה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן