דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

היכן ממוקמת אוקראינה?

מבוא

אוקראינה היא מדינה השוכנת במזרח אירופה, הגובלת בים השחור, בין פולין, רומניה ומולדובה במערב ורוסיה במזרח. אוקראינה היא המדינה השנייה בגודלה באירופה, אחרי רוסיה, והיא המדינה הגדולה כולה בתוך אירופה.

גֵאוֹגרַפיָה

אוקראינה גובלת בשבע מדינות: בלארוס בצפון, רוסיה במזרח, מולדובה בדרום, רומניה והונגריה בדרום מערב, סלובקיה במערב ופולין בצפון מערב. השטח הכולל של אוקראינה הוא 603,628 קמ"ר (233,062 מייל רבוע).

אַקלִים

באוקראינה יש אקלים יבשתי ממוזג, עם קיץ חמים וחורף קר. הטמפרטורה הממוצעת ביולי היא 20-25°C (68-77°F), ובינואר -5-0°C (23-32°F). כמות המשקעים מתפזרת באופן שווה למדי לאורך כל השנה, עם ממוצע של 600-700 מ"מ (24-28 אינץ') בשנה.

דמוגרפיה

אוכלוסיית אוקראינה מוערכת בכ-44 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא אוקראינית אתנית, עם מיעוט ניכר של רוסים. אוקראינית היא השפה הרשמית, אם כי רוסית מדוברת באופן נרחב. רוב האוכלוסייה היא נוצרית אורתודוקסית, עם מיעוט ניכר של יוונים קתולים.

כַּלְכָּלָה

לאוקראינה יש כלכלת שוק, עם מגזר חקלאי גדול ומגזר תעשייתי משמעותי. המדינה תלויה במידה רבה בייצוא של פלדה, כימיקלים ומוצרים חקלאיים. המשק נמצא במיתון מאז 2014, עקב הסכסוך במזרח המדינה והעיצומים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מכך.

פּוֹלִיטִיקָה

אוקראינה היא רפובליקה חצי נשיאותית אחידה. הנשיא נבחר בהצבעה עממית לכהונה של חמש שנים, והוא ראש המדינה. ראש הממשלה ממונה על ידי הנשיא והוא ראש הממשלה. הפרלמנט החד-קומתי, Verkhovna Rada, נבחר בהצבעה עממית לכהונה של חמש שנים.

תַרְבּוּת

לאוקראינה יש מורשת תרבותית עשירה, עם הרבה קבוצות אתניות ודתיות שונות המתגוררות במדינה. התרבות האוקראינית מושפעת מאוד מהשורשים הסלאביים המזרחיים שלה, כמו גם מעברה הביזנטי והסובייטי. במדינה יש תרבות עממית תוססת, עם הרבה שירים מסורתיים, ריקודים ומלאכות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן