דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סין?

היכן ממוקמת סין?

היכן ממוקמת סין?

היכן ממוקמת סין?

סין ממוקמת במזרח אסיה, על החוף המערבי של האוקיינוס השקט. היא גובלת ב-14 מדינות, ביניהן רוסיה, מונגוליה, קזחסטן, קירגיזסטן, טג'יקיסטן, אפגניסטן, פקיסטן, הודו, נפאל, בהוטן, מיאנמר, לאוס, וייטנאם וצפון קוריאה. זוהי המדינה הרביעית בגודלה בעולם בשטח כולל, ומשתרעת על שטח של 9.6 מיליון קמ"ר. זוהי המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של למעלה מ-1.4 מיליארד בני אדם.

תכונות גיאוגרפיות

סין היא מדינה עצומה, עם מגוון מאפיינים גיאוגרפיים. השטח מגוון, החל מהרים ומדבריות במערב ועד מישורים וגבעות במזרח. המדינה היא ביתם של נהרות רבים, כולל היאנגצה, הנהר הצהוב ונהר הפנינה. יש בו גם אגמים רבים, כולל אגם צ'ינגהאי, אגם פויאנג ואגם דונגטינג. המדינה היא גם ביתו של ההר הגבוה בעולם, הר האוורסט.

אַקלִים

בסין יש אקלים מגוון, הנע בין טרופי בדרום ועד ממוזג בצפון. המדינה חווה ארבע עונות שונות, עם קיץ חם וחורף קר. חלקה הצפוני של המדינה מועד לסופות אבק וסופות חול, ואילו הדרום מועד לטייפונים ולמונסונים.

כַּלְכָּלָה

סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, עם תוצר של למעלה מ-14 טריליון דולר. היא היצואנית והיבואנית הגדולה בעולם של סחורות, והיא מדינת הסחר הגדולה בעולם. המדינה היא גם היצרנית הגדולה בעולם, והיא ביתן של חברות רב לאומיות רבות.

תוכן העניינים

נוֹשֵׂא סָעִיף
היכן ממוקמת סין? H2
תכונות גיאוגרפיות H3
אַקלִים H3
כַּלְכָּלָה H3

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן