דף הבית » איפה נמצאת » איפה סין ממוקמת גיאוגרפית?

איפה סין ממוקמת גיאוגרפית?

איפה סין ממוקמת גיאוגרפית?

הגיאוגרפיה של סין

מיקומה של סין

סין ממוקמת במזרח אסיה, על החוף המערבי של האוקיינוס השקט. היא גובלת ב-14 מדינות: אפגניסטן, בהוטן, הודו, קזחסטן, צפון קוריאה, קירגיזסטן, לאוס, מונגוליה, מיאנמר (בורמה), נפאל, פקיסטן, רוסיה, טג'יקיסטן ווייטנאם. זוהי המדינה השלישית בגודלה בעולם לפי שטח יבשתי, אחרי רוסיה וקנדה.

נוף של סין

הנוף של סין מגוון ומגוון להפליא. הצד המזרחי של המדינה נשלט על ידי הרים וגבעות, והצד המערבי מכוסה במדבריות ובשטחי עשב. הנקודה הגבוהה ביותר בסין היא הר האוורסט, שנמצא על הגבול עם נפאל. הנקודה הנמוכה ביותר היא שקע טורפאן באזור האוטונומי שינג'יאנג האויגורי.

נהרות של סין

בסין יש נהרות רבים, השניים הארוכים ביותר הם היאנגצה והנהר הצהוב. היאנגצה הוא הנהר הארוך ביותר באסיה, והשלישי באורכו בעולם. הוא זורם מהקרחונים של רמת צ'ינגהאי-טיבט במערב, ונשפך לים סין המזרחי. הנהר הצהוב הוא הנהר השני באורכו בסין, והוא ידוע בתור "ערש הציוויליזציה הסינית".

האקלים של סין

בסין יש אקלים מגוון, הנע בין טרופי בדרום לסאב-ארקטי בצפון. בחלק הצפוני של המדינה שוררים חורפים קרים ויבשים וקיץ חם ולח, ואילו בחלק הדרומי חורפים מתונים וקיץ חם ולח. האקלים מושפע מאוד מהמונסון במזרח אסיה, שמביא גשמים עזים בקיץ וחורפים יבשים וקרים.

משאבי סין

סין עשירה במשאבי טבע, כולל פחם, עפרות ברזל, נפט, גז טבעי, כספית, בדיל, טונגסטן, אנטימון, מנגן, מוליבדן, ונדיום, מגנטיט, אלומיניום, עופרת, אבץ, אורניום וזהב. זה גם ביתם של כמה מהעתודות הגדולות בעולם של יסודות אדמה נדירים.

למידע נוסף:

גיאוגרפיה של סין – ויקיפדיה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן