דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

היכן ממוקמת מיאנמר?

מיאנמר, רשמית הרפובליקה של איחוד מיאנמר, היא מדינה בדרום מזרח אסיה. היא גובלת בבנגלדש, הודו, סין, לאוס ותאילנד. המדינה ממוקמת באזורים הטרופיים והיא ביתם של מגוון רחב של קבוצות אתניות, שפות ותרבויות.

גיאוגרפיה של מיאנמר

מיאנמר ממוקמת בצד המזרחי של חצי האי הודו-סין, בחלקו המערבי של מפרץ בנגל. היא גובלת בבנגלדש במערב ובהודו בצפון מערב. במזרח ובדרום מזרח היא גובלת בסין, לאוס ותאילנד. ים אנדמן שוכן מדרום.

האקלים של מיאנמר

במיאנמר יש אקלים מונסון טרופי, עם שלוש עונות שונות: עונה חמה וגשומה ממאי עד אוקטובר; עונה קרירה ויבשה מנובמבר עד פברואר; ועונה חמה ויבשה ממרץ עד אפריל. הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא סביב 27 מעלות צלזיוס (80 מעלות פרנהייט). המדינה חווה גשמים רבים בעונת המונסון, כאשר המשקעים הגבוהים ביותר מתרחשים באזורי החוף.

אוכלוסיית מיאנמר

במיאנמר יש אוכלוסייה מוערכת של 54 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה-24 המאוכלסת בעולם. רוב האוכלוסייה היא ממוצא אתני במאר, כאשר קבוצות אתניות אחרות כוללות שאן, קארן, ראקין, צ'ין, קאצ'ין ומון. השפה הרשמית של מיאנמר היא בורמזית, אם כי שפות רבות אחרות מדוברות ברחבי המדינה.

כלכלת מיאנמר

למיאנמר יש כלכלה חקלאית ברובה, כאשר רוב האוכלוסייה עוסקת בחקלאות קיום. המדינה עשירה במשאבי טבע, כולל עצים, נפט, גז טבעי ומינרלים. עם זאת, הכלכלה נפגעה על ידי עשרות שנים של שלטון צבאי וסנקציות בינלאומיות. בשנים האחרונות חלה צמיחה מסוימת במשק, המונעת מהשקעות זרות וגידול בתיירות.

תרבות מיאנמר

מיאנמר היא מדינה מגוונת מבחינה תרבותית, עם היסטוריה עשירה ומורשת תרבותית ייחודית. הבודהיזם הוא הדת השלטת במדינה, והוא נהוג על ידי רוב האוכלוסייה. דתות אחרות, כמו נצרות, אסלאם והינדואיזם, נהוגות גם הן. המדינה היא ביתם של מגוון קבוצות אתניות, שלכל אחת תרבות ומסורות ייחודיות משלה.

תיירות במיאנמר

מיאנמר הופכת ליעד תיירותי פופולרי יותר ויותר, הודות לתרבות המגוונת והיופי הטבעי המדהים שלה. המדינה היא ביתם של מספר מקדשים עתיקים, מונומנטים ואתרים ארכיאולוגיים, כמו גם חופים מדהימים, הרים ופארקים לאומיים. המבקרים בארץ יכולים לחוות מגוון פעילויות, מטיולים וצפייה בציפורים ועד הפלגות נהרות וסיורי תרבות.

למידע נוסף:

למידע נוסף על מיאנמר, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן