דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אתיופיה?

היכן ממוקמת אתיופיה?

היכן ממוקמת אתיופיה?

היכן ממוקמת אתיופיה?

מיקום גאוגרפי

אתיופיה ממוקמת בקרן אפריקה, אזור בחלק המזרחי של היבשת. היא גובלת עם אריתריאה בצפון, ג'יבוטי בצפון מזרח, סומליה במזרח, קניה בדרום, ודרום סודן וסודאן במערב. אתיופיה היא המדינה העשירית בגודלה באפריקה, עם שטח כולל של 1,104,300 קמ"ר.

קרבה למדינות אחרות

אתיופיה ממוקמת בסמיכות לכמה מדינות אחרות. בצפון היא גובלת באריתריאה, בצפון מזרח בג'יבוטי, במזרח בסומליה, בדרום בקניה, ובמערב בדרום סודן ובסודן. גם אתיופיה קרובה לתימן, השוכנת מעבר לים האדום ממזרח.

אַקלִים

באתיופיה יש אקלים טרופי, עם טמפרטורות הנעות בין 15 מעלות צלזיוס ל-30 מעלות צלזיוס. המדינה חווה שתי עונות גשומות, האחת ממרץ עד מאי והשנייה מיוני עד ספטמבר. גם אתיופיה מועדת לבצורת, והמדינה חווה בצורת קשה בשנים האחרונות.

אוּכְלוֹסִיָה

באתיופיה יש אוכלוסייה של למעלה מ-105 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה השנייה בגודלה באפריקה. המדינה מגוונת מבחינה אתנית, עם למעלה מ-80 קבוצות אתניות שונות. השפה הרשמית של אתיופיה היא אמהרית, ואנגלית מדוברת באופן נרחב כשפה שנייה.

כַּלְכָּלָה

אתיופיה היא אחת הכלכלות הצומחות ביותר באפריקה. למדינה יש תוצר של למעלה מ-90 מיליארד דולר, וכלכלתה מבוססת ברובה על חקלאות. אתיופיה היא גם יצרנית גדולה של קפה, והמדינה היא יצואנית גדולה של קפה לשוק העולמי.

טבלת מיקומה הגיאוגרפי של אתיופיה

מדינה מרחק (ק"מ)
אריתריאה 1,000
ג'יבוטי 500
סומליה 1,600
קניה 800
דרום סודן 1,200
סודן 1,000
תֵימָן 2,000

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן