דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת בנגלדש?

היכן ממוקמת בנגלדש?

היכן ממוקמת בנגלדש?

היכן ממוקמת בנגלדש?

בנגלדש היא מדינה הממוקמת בדרום אסיה. היא גובלת בהודו במערב, בצפון ובמזרח, ובמיאנמר בדרום מזרח. היא מופרדת מנפאל ובהוטן על ידי מדינת מערב בנגל ההודית. למדינה שטח כולל של 147,570 קמ"ר (56,980 מייל רבוע).

מיקום גאוגרפי

בנגלדש ממוקמת בדרום אסיה, בצומת הדרכים של תת היבשת ההודית ודרום מזרח אסיה. היא גובלת בהודו במערב, בצפון ובמזרח, ובמיאנמר בדרום מזרח. היא מופרדת מנפאל ובהוטן על ידי מדינת מערב בנגל ההודית. למדינה שטח כולל של 147,570 קמ"ר (56,980 מייל רבוע).

תכונות גיאוגרפיות

בנגלדש היא מדינה מישורית, שרוב אדמתה נמצאת בין פני הים ל-300 מטר (984 רגל) מעל פני הים. דלתת הגנגס היא הדלתא הגדולה בעולם, והיא דלתת הנהר הגדולה ביותר בדרום אסיה. המדינה מחולקת לשבע חטיבות מנהליות, שכל אחת מהן מחולקת עוד יותר למחוזות. המדינה מחולקת ל-64 מחוזות, המחולקים עוד יותר לאופזילות (נפות).

אַקלִים

בבנגלדש יש אקלים מונסון טרופי, עם קיץ חם ולח וחורף מתון ויבש. המדינה חווה שלוש עונות שונות: קיץ חם ולח ממרץ עד יוני; חורף קריר ויבש מדצמבר עד פברואר; ועונת מונסון גשומה מיוני עד אוקטובר. הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 25°C (77°F).

דמוגרפיה

בבנגלדש יש אוכלוסייה של כ-162 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה השמינית בגודלה בעולם. רוב האוכלוסייה היא בנגלית, עם מיעוטים של קבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית היא בנגלית, אך גם אנגלית מדוברת באופן נרחב. רוב האוכלוסייה היא מוסלמית, כאשר גם הינדואיזם ובודהיזם נוהגים.

כַּלְכָּלָה

לבנגלדש יש כלכלה צומחת במהירות, עם תוצר של 220 מיליארד דולר (2018). הכלכלה מונעת ברובה על ידי חקלאות, כאשר יותר ממחצית מהאוכלוסייה עוסקת בפעילות חקלאית. המדינה היא גם יצואנית גדולה של בגדים, כאשר תעשיית הבגדים מהווה יותר מ-80% מהיצוא של המדינה. המדינה היא גם יצרנית גדולה של יוטה, תה ודגים.

תַרְבּוּת

לבנגלדש יש תרבות עשירה, עם השפעות מהינדואיזם, בודהיזם ואיסלאם. למדינה מסורת ספרותית תוססת, כאשר הספרות הבנגלית היא מהעתיקות בעולם. מוזיקה וריקוד הם גם חלק חשוב מהתרבות, כאשר מוזיקה וריקוד עממי מסורתי הם פופולריים. המדינה ידועה גם בסצנת האמנות התוססת שלה, עם מגוון צורות אמנות שמתורגלות.

שולחן

מיקום גאוגרפי תכונות גיאוגרפיות אַקלִים דמוגרפיה כַּלְכָּלָה תַרְבּוּת
דרום אסיה, בצומת הדרכים של תת היבשת ההודית ודרום מזרח אסיה ארץ שטוחה, כאשר רוב אדמתה שוכנת בין פני הים ל-300 מטר (984 רגל) מעל פני הים. דלתת הגנגס היא הדלתא הגדולה בעולם, והיא דלתת הנהר הגדולה ביותר בדרום אסיה. אקלים מונסון טרופי, עם קיץ חם ולח וחורף מתון ויבש כ-162 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה היא בנגלית כלכלה צומחת במהירות, עם תוצר של 220 מיליארד דולר (2018). הכלכלה מונעת ברובה על ידי חקלאות, כאשר יותר ממחצית מהאוכלוסייה עוסקת בפעילות חקלאית. תרבות עשירה, עם השפעות מהינדואיזם, בודהיזם ואיסלאם. מוזיקה וריקוד הם גם חלק חשוב מהתרבות, כאשר מוזיקה וריקוד עממי מסורתי הם פופולריים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן