דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אפריקה על פני כדור הארץ?

היכן ממוקמת אפריקה על פני כדור הארץ?

היכן ממוקמת אפריקה על פני כדור הארץ?

היכן ממוקמת אפריקה?

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה בעולם, ממוקמת דרומית לאירופה ודרום מערב אסיה. היא גובלת בים התיכון בצפון, בים סוף בצפון מזרח, באוקיינוס ההודי בדרום מזרח ובאוקיינוס האטלנטי במערב. אפריקה מורכבת מ-54 מדינות, ואוכלוסייתה מוערכת ב-1.2 מיליארד בני אדם.

גיאוגרפיה של אפריקה

אפריקה מחולקת לחמישה אזורים גיאוגרפיים עיקריים: צפון אפריקה, מערב אפריקה, מרכז אפריקה, מזרח אפריקה ודרום אפריקה. צפון אפריקה מורכבת ממדינות כמו מצרים, לוב, תוניסיה ואלג'יריה. מערב אפריקה מורכבת ממדינות כמו ניגריה, גאנה וחוף השנהב. מרכז אפריקה מורכבת ממדינות כמו קמרון, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו וגבון. מזרח אפריקה מורכבת ממדינות כמו קניה, טנזניה ואתיופיה. לבסוף, דרום אפריקה מורכבת ממדינות כמו דרום אפריקה, זימבבואה ובוצוואנה.

אוכלוסיית אפריקה

אפריקה היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, עם למעלה מ-2,000 שפות המדוברות ברחבי היבשת. המדינות המאוכלסות ביותר באפריקה הן ניגריה, אתיופיה, מצרים והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. אוכלוסיית אפריקה מוערכת ב-1.2 מיליארד בני אדם, והיבשת צפויה להגיע לאוכלוסייה של 2.5 מיליארד עד 2050.

כלכלת אפריקה

לאפריקה יש כלכלה צומחת במהירות, כאשר מדינות כמו ניגריה, דרום אפריקה וקניה מובילות במונחים של צמיחה כלכלית. היבשת עשירה במשאבי טבע, ותעשיות הכרייה והנפט הן תורמים מרכזיים לכלכלת אפריקה. בנוסף, תעשיית התיירות צומחת במהירות, כאשר מדינות כמו מרוקו, מצרים ודרום אפריקה הופכות ליעדי תיירות פופולריים.

למידע נוסף על אפריקה

למידע נוסף על אפריקה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן