דף הבית » איפה נמצאת » איפה טנזניה על המפה?

איפה טנזניה על המפה?

איפה טנזניה על המפה?

היכן ממוקמת טנזניה?

טנזניה היא מדינה אפריקאית הממוקמת בחלק המזרחי של היבשת. היא גובלת בקניה מצפון, אוגנדה ממערב, רואנדה, בורונדי והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ממערב, וזמביה, מלאווי ומוזמביק מדרום. האוקיינוס ההודי שוכן ממזרח לטנזניה.

איפה טנזניה על המפה?

טנזניה ממוקמת בחלק המזרחי של אפריקה, ממש דרומית לקו המשווה. זוהי המדינה הגדולה ביותר במזרח אפריקה והמדינה ה-13 בגודלה באפריקה. טנזניה גובלת בשמונה מדינות, בהן קניה בצפון, אוגנדה במערב, רואנדה, בורונדי והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו במערב, וזמביה, מלאווי ומוזמביק בדרום. האוקיינוס ההודי שוכן ממזרח לטנזניה.

הערים הגדולות של טנזניה

בירתה של טנזניה והעיר הגדולה ביותר היא דודומה, הממוקמת במרכז המדינה. ערים מרכזיות אחרות כוללות את דאר א-סלאם, הבירה לשעבר והנמל הגדול במדינה; Mwanza, ממוקם על החוף הדרומי של אגם ויקטוריה; וארושה, הנמצאת בחלק הצפוני של המדינה.

הנוף של טנזניה

טנזניה היא מדינה גדולה עם נוף מגוון. הוא ביתם של הפארק הלאומי סרנגטי ואזור השימור נגורונגורו, שניהם אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. הנקודה הגבוהה ביותר בטנזניה היא הר קילימנג'רו, הממוקם בצפון מזרח המדינה. במדינה יש גם אגמים רבים, כולל אגם ויקטוריה, אגם טנגניקה ואגם ניאסה.

האקלים של טנזניה

לטנזניה יש אקלים טרופי עם שתי עונות נפרדות: העונה הרטובה, הנמשכת מאוקטובר עד מאי, והעונה היבשה, הנמשכת מיוני עד ספטמבר. הטמפרטורות משתנות בכל הארץ, אך בדרך כלל נעות בין 20 מעלות צלזיוס ל-30 מעלות צלזיוס. אזורי החוף הם בדרך כלל חמים ולחים יותר מאשר אזורי היבשה.

כלכלת טנזניה

לטנזניה יש כלכלה מעורבת, עם מגזר ציבורי ופרטי כאחד. הענפים העיקריים של המדינה כוללים חקלאות, כרייה, ייצור ותיירות. המדינה היא גם יצרנית גדולה של קפה, תה וטבק. השילינג טנזני הוא המטבע הרשמי של המדינה.

העם של טנזניה

טנזניה היא ביתם של למעלה מ-120 קבוצות אתניות. רוב האוכלוסייה היא ממוצא בנטו. קבוצות אתניות אחרות כוללות את העמים הנילוטיים, הכושיים והערבים. השפה הרשמית של טנזניה היא סוואהילית, אם כי גם אנגלית מדוברת באופן נרחב. רוב האוכלוסייה היא נוצרית, עם מיעוט מוסלמי קטן.

התרבות של טנזניה

לטנזניה יש מורשת תרבותית עשירה, עם השפעות מתרבויות אפריקאיות וערבית כאחד. מוזיקה וריקוד הם חלקים חשובים של התרבות הטנזנית, כאשר סגנונות מוזיקה וריקוד מסורתיים כמו טאראב, בונגו פלאווה וניאטיטי הם פופולריים. גם המטבח הטנזני מגוון, עם השפעות מהמטבח האפריקאי וההודי כאחד.

ההיסטוריה של טנזניה

לטנזניה היסטוריה ארוכה ומגוונת, עם עדויות למגורים אנושיים מלפני 125,000 שנה לפחות. המדינה הושבתה על ידי הגרמנים בסוף המאה ה-19, לפני שהפכה למדינת חסות בריטית בתחילת המאה ה-20. טנזניה קיבלה את עצמאותה ב-1961, ומאז הפכה לדמוקרטיה יציבה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן