דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אפריקה?

היכן ממוקמת אפריקה?

היכן ממוקמת אפריקה?

היכן ממוקמת אפריקה?

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה בעולם, עם שטח של 11.7 מיליון קילומטרים רבועים. הוא ממוקם בחצי הכדור הצפוני והמזרחי, וגובל באוקיינוס האטלנטי במערב, באוקיינוס ההודי במזרח ובים התיכון בצפון. היבשת מוקפת בים סוף מצפון מזרח ובתעלת סואץ ממזרח. מדבר סהרה משתרע על פני חלקה הצפוני של היבשת, בעוד קו המשווה עובר במרכז אפריקה.

גיאוגרפיה של אפריקה

אפריקה מחולקת לחמישה אזורים עיקריים: צפון אפריקה, מערב אפריקה, מרכז אפריקה, מזרח אפריקה ודרום אפריקה. צפון אפריקה היא ביתם של מדבר סהרה והים התיכון, בעוד מערב אפריקה ידועה ביערות הגשם הטרופיים שלה. במרכז אפריקה נמצא נהר קונגו, ובמזרח אפריקה נמצא עמק הבקע הגדול. דרום אפריקה היא ביתם של מדבר קלהארי והרי דרקנסברג.

האקלים של אפריקה

האקלים של אפריקה משתנה מאוד בהתאם לאזור. צפון אפריקה היא בעיקרה מדברית, בעוד שבאזורי קו המשווה יש אקלים טרופי. האזורים הדרומיים בדרך כלל קרירים ויבשים יותר, בעוד שאזורי החוף הם בדרך כלל חמים ולחים. היבשת חווה גם מונסונים עונתיים, שמביאים גשמים עזים לאזורים מסוימים.

אוכלוסיית אפריקה

אפריקה היא ביתם של למעלה מ-1.2 מיליארד בני אדם, מה שהופך אותה ליבשת השנייה הכי מאוכלסת בעולם. רוב האוכלוסייה מרוכזת באזורי הצפון והדרום, ואילו אזורי המרכז והמזרח מיושבים פחות בצפיפות. היבשת היא ביתם של מגוון רחב של קבוצות אתניות ולשוניות, כולל העמים הבנטו, הנילו-סהרה והאפרו-אסייתית.

כלכלת אפריקה

אפריקה היא אחת הכלכלות הצומחות ביותר בעולם, עם תוצר של למעלה מ-3 טריליון דולר. היבשת היא ביתם של מגוון משאבי טבע, כולל נפט, גז, זהב, יהלומים ומינרלים אחרים. גם המגזר החקלאי חשוב, כאשר היבשת מייצרת מגוון גידולים, כולל קפה, קקאו וכותנה. התיירות היא גם תורם מרכזי לכלכלה, כאשר מיליוני מבקרים מגיעים ליבשת מדי שנה.

תרבות אפריקה

אפריקה היא בית לתרבות עשירה ומגוונת, עם מגוון שפות, דתות ומנהגים. מוזיקה, אמנות וספרות הם חלקים חשובים בתרבות האפריקאית, והיבשת היא ביתם של מגוון ריקודים, פסטיבלים וטקסים מסורתיים. היבשת היא גם ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל הפירמידה הגדולה של גיזה והפארק הלאומי סרנגטי.

היסטוריה של אפריקה

לאפריקה היסטוריה ארוכה ומורכבת, הנמשכת אלפי שנים אחורה. היבשת הייתה ביתם של כמה מהתרבויות האנושיות המוקדמות ביותר, והתיישבה על ידי מעצמות אירופה במאה ה-19. היבשת זכתה לעצמאות באמצע המאה ה-20, ומאז ראתה מספר שינויים פוליטיים וכלכליים.

עובדות מעניינות על אפריקה

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה בעולם, עם שטח של 11.7 מיליון קילומטרים רבועים. הוא ביתם של למעלה מ-1.2 מיליארד בני אדם, מה שהופך אותו ליבשת השנייה הכי מאוכלסת בעולם. היבשת היא ביתם של מגוון קבוצות אתניות ולשוניות, והיא ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. מדבר סהרה הוא המדבר הגדול בעולם, ונהר קונגו הוא הנהר השני באורכו בעולם.

למידע נוסף על אפריקה

למידע נוסף על אפריקה, עיין בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן