דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת רוסיה?

היכן ממוקמת רוסיה?

היכן ממוקמת רוסיה?

היכן ממוקמת רוסיה?

מיקום גאוגרפי

רוסיה היא מדינה חוצת יבשות השוכנת במזרח אירופה ובצפון אסיה. זוהי המדינה הגדולה בעולם, המשתרעת על שטח כולל של 17,098,242 קמ"ר. רוסיה חולקת את גבולותיה עם נורבגיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, בלארוס, אוקראינה, גאורגיה, אזרבייג'ן, קזחסטן, סין, מונגוליה וצפון קוריאה.

תכונות גיאוגרפיות

לרוסיה יש מגוון מאפיינים גיאוגרפיים, כולל הרים, מישורים, ערבות ויערות. הרי אורל מהווים את הגבול הטבעי בין אירופה לאסיה. ההר הגבוה ביותר ברוסיה הוא הר אלברוס, שנמצא בהרי הקווקז וגובהו 5,642 מטר. נהר הוולגה הוא הנהר הארוך ביותר באירופה, והוא זורם בחלקה המערבי של המדינה. האגם הגדול ביותר ברוסיה הוא אגם באיקל, שנמצא בסיביר והוא האגם העמוק בעולם.

אַקלִים

ברוסיה יש מגוון של אקלים, הנעים בין סובארקטי בצפון לסובטרופי בדרום. האקלים הוא בדרך כלל יבשתי, עם חורפים קרים וקיץ חמים. הטמפרטורה הממוצעת בחורף היא -10 מעלות צלזיוס, ובקיץ היא +20 מעלות צלזיוס. חלקה הצפוני של המדינה מכוסה בקרח, וחלקה הדרומי ממוזג יותר.

טבלת מאפיינים גיאוגרפיים

תכונה מקום
הרי אורל אירופה ואסיה
הר אלברוס הרי הקווקז
נהר הוולגה מערב רוסיה
אגם באיקל סיביר

סיכום

רוסיה היא מדינה גדולה ומגוונת הממוקמת גם באירופה וגם באסיה. יש לה מגוון מאפיינים גיאוגרפיים, כולל הרים, מישורים, ערבות ויערות. האקלים הוא בדרך כלל יבשתי, עם חורפים קרים וקיץ חמים. רוסיה היא מדינה חשובה בעולם ויש לה היסטוריה ותרבות עשירה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן