דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת פולין במפה ימית?

היכן ממוקמת פולין במפה ימית?

היכן ממוקמת פולין במפה ימית?

היכן ממוקמת פולין במפה ימית?

מבוא

פולין היא מדינה אירופאית השוכנת במרכז אירופה. היא גובלת בגרמניה במערב, בצ'כיה ובסלובקיה בדרום, באוקראינה ובלארוס במזרח, ובים הבלטי ובליטא בצפון. פולין היא מדינה ימית, עם גישה לים הבלטי, הים הצפוני, האוקיינוס האטלנטי והים התיכון.

מיקום פולין במפה ימית

פולין ממוקמת על מפה ימית בין הים הבלטי לים הצפוני. המדינה גובלת בגרמניה במערב, בצ'כיה ובסלובקיה בדרום, באוקראינה ובלארוס במזרח, ובים הבלטי ובליטא בצפון. פולין ממוקמת בקצה המזרחי של האיחוד האירופי והיא חברה באזור שנגן.

גבולות ימיים של פולין

לפולין יש בסך הכל 1,921 ק"מ של קו חוף, כאשר הים הבלטי מצפון והים הצפוני ממערב. למדינה יש גם גישה לאוקיינוס האטלנטי ולים התיכון. לפולין יש גבולות ימיים עם גרמניה, דנמרק, שוודיה, פינלנד, ליטא, לטביה, אסטוניה ורוסיה.

סחר ימי בפולין

פולין היא שותפת סחר ימית חשובה עבור מדינות רבות. המדינה היא יצואנית גדולה של פחם, נפט וגז טבעי, וכן יבואנית גדולה של מזון, מכונות וכימיקלים. פולין היא גם יצרנית גדולה של דגים, כאשר הים הבלטי מהווה מקור הכנסה משמעותי למדינה.

סיכום

פולין היא מדינה ימית הממוקמת במרכז אירופה, עם גישה לים הבלטי, הים הצפוני, האוקיינוס האטלנטי והים התיכון. למדינה יש בסך הכל 1,921 ק"מ של קו חוף וגבולות ימיים עם גרמניה, דנמרק, שוודיה, פינלנד, ליטא, לטביה, אסטוניה ורוסיה. פולין היא שותפת סחר ימית חשובה למדינות רבות והיא יצרנית דגים גדולה, כאשר הים הבלטי מהווה מקור הכנסה משמעותי למדינה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן