דף הבית » למה אני » איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

מה גורם לאלרגיה?

אלרגיות נגרמות מתגובת יתר של מערכת החיסון לחומר שבדרך כלל אינו מזיק. כאשר אדם נחשף לאלרגן, הגוף שלו מייצר נוגדנים כדי להדוף אותו. נוגדנים אלו יכולים לגרום למגוון של תסמינים, החל מנזלת ועיניים מגרדות ועד לתגובות חמורות יותר כמו כוורות ואנפילקסיס.

איך אני יודע למה אני אלרגי?

ישנן מספר בדיקות זמינות כדי לסייע באבחון אלרגיות. בדיקות דקירת עור ובדיקות דם הן הנפוצות ביותר. בדיקות דקירה בעור כוללות הנחת כמות קטנה של האלרגן על העור ולאחר מכן דקירה בעור כדי לאפשר לאלרגן להיכנס. אם אדם אלרגי לאלרגן, הוא יפתח בליטה אדומה ומגרדת במקום הדקירה. בדיקות דם מודדות את כמות הנוגדנים בדם המיוצרים בתגובה לאלרגן.

דיאטת חיסול

דיאטת אלימינציה היא דרך נוספת לאבחן אלרגיות. זה כרוך בהסרה של אלרגנים פוטנציאליים מהתזונה לתקופה מסוימת ואז הכנסתם מחדש אחד בכל פעם. אם אדם חווה תסמינים לאחר הכנסת מזון מסוים מחדש, זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שהוא אלרגי אליו.

מבחני אתגר

מבחני אתגר כוללים חשיפת אדם לאלרגן חשוד בסביבה מבוקרת. בדיקה זו נעשית בדרך כלל במשרד רופא ומשמשת לאישור אבחנה של אלרגיה.

טיפול באלרגיות

לאחר שאדם אובחן עם אלרגיה, הדרך הטובה ביותר לטפל בה היא להימנע מהאלרגן. אם הימנעות אינה אפשרית, תרופות כגון אנטיהיסטמינים ותרופות משחררות גודש יכולות לעזור להקל על התסמינים. במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על זריקות אלרגיה. זריקות אלו מכילות כמות קטנה של האלרגן וניתנות לאורך תקופה כדי לעזור לגוף לבנות סבילות לאלרגן. אלרגיות עשויות להיות דבר שקשה לאבחן, אך בעזרת הבדיקות והטיפולים הנכונים ניתן לטפל בהן ולהפחית את התסמינים. אם אתה חושב שאולי יש לך אלרגיה, שוחח עם הרופא שלך על הדרך הטובה ביותר לאבחן ולטפל בה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן