דף הבית » למה אני » למה אני אלרגי?

למה אני אלרגי?

למה אני אלרגי?

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון לחומר זר שאינו מזיק בדרך כלל לגוף שלך. ניתן למצוא אלרגנים במזון, אבקנים, קשקשים של חיות מחמד וגורמים סביבתיים אחרים. כאשר הגוף שלך בא במגע עם אלרגן, הוא משחרר כימיקלים כגון היסטמין, אשר עלול לגרום לתסמינים כגון התעטשות, גירוד וכוורות.

סוגי אלרגיות

ישנם מספר סוגים שונים של אלרגיות, כולל אלרגיות עונתיות, אלרגיות למזון, אלרגיות לחיות מחמד ואלרגיות לתרופות.

אלרגיות עונתיות

אלרגיות עונתיות, המכונה גם קדחת השחת, נגרמות על ידי אלרגנים הנישאים באוויר כמו אבקה מעצים, דשא ועשבים שוטים. תסמינים של אלרגיות עונתיות כוללים התעטשות, עיניים מגרדות ונזלת.

אלרגיות למזון

אלרגיות למזון נגרמות מתגובה של מערכת החיסון למזון מסוים. אלרגנים נפוצים למזון כוללים בוטנים, אגוזי עץ, חלב, ביצים, חיטה, סויה ודגים. תסמינים של אלרגיה למזון יכולים לנוע בין קל לחמור ויכולים לכלול כוורות, נפיחות וקשיי נשימה.

אלרגיות לחיות מחמד

אלרגיות לחיות מחמד נגרמות מחלבונים המצויים בקשקשים של חיות מחמד, ברוק ובשתן. תסמינים של אלרגיות לחיות מחמד כוללים התעטשות, שיעול ועיניים מגרדות.

אלרגיות לתרופות

אלרגיות לתרופות נגרמות מתגובה של מערכת החיסון לתרופה מסוימת. תסמינים של אלרגיה לתרופות יכולים לנוע בין קל לחמור ויכולים לכלול כוורות, נפיחות וקשיי נשימה.

גורמים לאלרגיה

אלרגיות נגרמות כתוצאה מפעילות יתר של מערכת החיסון המזהה בטעות חומר לא מזיק כאיום. כאשר הגוף שלך בא במגע עם אלרגן, הוא משחרר כימיקלים כגון היסטמין, אשר עלול לגרום לתסמינים כגון התעטשות, גירוד וכוורות.

טיפולים לאלרגיה

הדרך הטובה ביותר לטפל באלרגיות היא להימנע מהאלרגן שגורם לתגובה. אם הימנעות אינה אפשרית, ישנם מספר טיפולים זמינים כדי לסייע בניהול הסימפטומים. טיפולים אלה כוללים אנטיהיסטמינים, תרופות משחררות גודש, תרסיסים לאף ואימונותרפיה.

השוואה מהירה

סוג אלרגיה גורם יַחַס
אלרגיות עונתיות אלרגנים הנישאים באוויר כגון אבקה אנטיהיסטמינים, נוגדי גודש, תרסיסים לאף
אלרגיות למזון תגובה של מערכת החיסון למזון מסוים הימנעות מאלרגן, אנטיהיסטמינים
אלרגיות לחיות מחמד חלבונים המצויים בקשקשים של חיות מחמד, ברוק ובשתן הימנעות מאלרגן, אנטיהיסטמינים
אלרגיות לתרופות תגובה של מערכת החיסון לתרופה מסוימת הימנעות מאלרגן, אנטיהיסטמינים

אלרגיות יכולות להוות מטרד, אבל הן לא חייבות להוות בעיה גדולה. על ידי הבנת הסוגים השונים של אלרגיות, הגורמים להן והטיפולים הזמינים, אתה יכול לנקוט בצעדים כדי לנהל את הסימפטומים שלך ולחיות חיים בריאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן