דף הבית » למה אני » איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

מהן אלרגיות?

אלרגיות הן תגובת יתר של מערכת החיסון לחומרים שבדרך כלל אינם מזיקים. כאשר אדם נחשף לאלרגן, הגוף שלו מייצר נוגדנים הגורמים לתגובה אלרגית. אלרגיות יכולות לנוע בין קלות לחמורות, ויכולות לגרום למגוון תסמינים, כולל התעטשות, שיעול, גירוד בעיניים ופריחה בעור.

סוגי אלרגיות

ישנם סוגים רבים ושונים של אלרגיות, כולל אלרגיות למזון, אלרגיות סביבתיות ואלרגיות לתרופות. אלרגיות למזון הן הסוג הנפוץ ביותר של אלרגיה, ויכולה להיגרם ממגוון מזונות, כולל בוטנים, אגוזי עץ, חלב, ביצים וחיטה. אלרגיות סביבתיות נגרמות על ידי חומרים בסביבה, כגון אבקה, קרדית אבק וקשקשים של חיות מחמד. אלרגיות לתרופות נגרמות על ידי תרופות, כגון תרופות פניצילין או סולפא.

בדיקת אלרגיות

אם אתה חושב שיש לך אלרגיה, חשוב לפנות לאלרגיה לבדיקה. אלרגיסט יכול לבצע מגוון בדיקות כדי לקבוע למה אתה אלרגי. בדיקות עור הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת אלרגיה, וכוללות חשיפת העור לכמות קטנה של האלרגן כדי לראות אם הוא גורם לתגובה. בדיקות דם יכולות לשמש גם כדי למדוד את כמות הנוגדנים בדם המיוצרים בתגובה לאלרגן.

ניהול אלרגיות

לאחר שנבדקת ויודעים למה אתה אלרגי, חשוב לנקוט בצעדים לניהול האלרגיות שלך. הימנעות מהאלרגן היא הדרך הטובה ביותר למנוע תגובה אלרגית. אם אתה אלרגי למזון, עליך להימנע מאכילתו. אם אתה אלרגי לאלרגן סביבתי, כגון אבקה, עליך להישאר בבית כאשר ספירת האבקנים גבוהה. אם אתה אלרגי לתרופה, עליך לדבר עם הרופא שלך לגבי תרופות חלופיות.

טיפול באלרגיות

אם יש לך תגובה אלרגית, חשוב לפנות לטיפול רפואי. אלרגיסט יכול לרשום תרופות לטיפול בסימפטומים של תגובה אלרגית, כגון אנטיהיסטמינים או קורטיקוסטרואידים. במקרים מסוימים, זריקות אלרגיה עשויות להיות מומלצות כדי לעזור להפחית את חומרת התגובה האלרגית. אלרגיות יכולות להוות מטרד, אך עם האבחון והטיפול הנכונים, ניתן לטפל בהן. אם אתה חושב שיש לך אלרגיה, חשוב לפנות לאלרגיה לבדיקה ולדון באפשרויות הטיפול. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן