דף הבית » למה אני » איך אני יודע למה אני אלרגי? | תסמיני אלרגיה ובדיקות

איך אני יודע למה אני אלרגי? | תסמיני אלרגיה ובדיקות

איך אני יודע למה אני אלרגי? | תסמיני אלרגיה ובדיקות

מהן אלרגיות?

אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון למשהו שבדרך כלל אינו מזיק. אלרגנים יכולים לכלול אבק, אבקה, קשקשים של חיות מחמד, מזון ועקיצות חרקים. אלרגיות יכולות לגרום למגוון תסמינים, כגון התעטשות, גירוד בעיניים ופריחה בעור. במקרים חמורים, אלרגיות עלולה להוביל לאנפילקסיס, תגובה מסכנת חיים.

נושאים קשורים:

 

איך אני יודע למה אני אלרגי?

אם יש לך תסמיני אלרגיה, חשוב להבין מה גורם להם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפנות לאלרגיה. אלרגיסט הוא רופא המתמחה באבחון וטיפול באלרגיות. רופא האלרגיה ישאל שאלות לגבי הסימפטומים וההיסטוריה הרפואית שלך, וייתכן שימליץ על בדיקת אלרגיה.

בדיקות אלרגיה

בדיקות אלרגיה יכולות לעזור לקבוע למה אתה אלרגי. הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת אלרגיה הוא בדיקת דקירה בעור. במהלך בדיקה זו, מניחים כמות קטנה של אלרגן על העור, ולאחר מכן דוקרים את העור במחט. אם אתה אלרגי לאלרגן, תופיע גבשושית אדומה ומגרדת על העור. סוגים אחרים של בדיקות כוללים בדיקות דם ובדיקות טלאים.

אפשרויות טיפול

ברגע שאתה יודע למה אתה אלרגי, האלרגולוג שלך יכול להמליץ על אפשרויות טיפול. אלה עשויים לכלול הימנעות מהאלרגן, נטילת תרופות או קבלת זריקות אלרגיה. זריקות אלרגיה, המכונה גם אימונותרפיה, כרוכה בקבלת סדרה של זריקות של האלרגן. לאורך זמן, זריקות אלה יכולות לעזור להפחית את תסמיני האלרגיה שלך.

חיים עם אלרגיות

לחיות עם אלרגיות יכול להיות קשה, אבל יש צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להקל על זה. הימנעות מהאלרגן היא הדרך הטובה ביותר למנוע תסמינים. אם אתה אלרגי לאבק, קשקשים של חיות מחמד או אבקה, שמור את החלונות שלך סגורים והשתמש במטהר אוויר. אם אתה אלרגי למזונות מסוימים, קרא בעיון את תוויות המזון והימנע מאכילת מזונות אלה. חשוב גם להיות מוכנים לתגובה אלרגית. אם יש לך אלרגיה חמורה, נשא איתך מזרק אוטומטי לאפינפרין בכל עת. ודא שהמשפחה והחברים שלך יודעים על האלרגיות שלך וכיצד להשתמש במזרק אוטומטי לאפינפרין.

סיכום

אם יש לך תסמיני אלרגיה, חשוב לפנות לאלרגיה כדי לקבוע למה אתה אלרגי. בדיקות אלרגיה יכולות לעזור לזהות את האלרגן, והאלרגיסט שלך יכול להמליץ על אפשרויות טיפול. לחיות עם אלרגיות יכול להיות קשה, אבל הימנעות מהאלרגן והיערכות יכולים לעזור להקל. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן