דף הבית » למה אני » איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

איך אני יודע למה אני אלרגי?

מהן אלרגיות?

אלרגיות הן תגובת יתר של מערכת החיסון לחומר שבדרך כלל אינו מזיק. כשמישהו נחשף לאלרגן, הגוף שלו מייצר נוגדנים הגורמים למגוון של תסמינים, מקלים ועד חמורים. אלרגנים נפוצים כוללים אבקה, קרדית אבק, קשקשים של חיות מחמד, עובש ומזונות מסוימים.

איך אני יודע למה אני אלרגי?

זיהוי למה אתה אלרגי יכול להיות אתגר, אבל יש כמה דרכים לקבוע את הגורם לאלרגיות שלך.

בדיקת אלרגיה

הדרך המדויקת ביותר לקבוע למה אתה אלרגי היא לעבור בדיקת אלרגיה. בדיקות אלרגיה כוללות חשיפת העור למגוון אלרגנים ולאחר מכן צפייה בתגובה. הבדיקות הנפוצות כוללות בדיקות דקירה בעור, בדיקות תוך עוריות ובדיקות מדבקות.

דיאטת חיסול

דיאטת אלימינציה היא דרך לזהות אלרגיות ורגישויות למזון. זה כרוך בביטול מזונות מסוימים מהתזונה שלך לתקופה מסוימת ולאחר מכן הכנסתם מחדש אחד בכל פעם כדי לראות אם יש גורמים לתגובה.

נהלו יומן סימפטומים

ניהול יומן סימפטומים יכול לעזור לך לזהות מה עלול לגרום לאלרגיות שלך. רשמו מה אכלתם, למה נחשפתם וכל התסמינים שחוויתם. זה יכול לעזור לך לזהות דפוסים ולקבוע מה עלול לגרום לאלרגיות שלך.

פני לאלרגיה

אם אתה עדיין לא בטוח למה אתה אלרגי, מומלץ לפנות לאלרגיה. אלרגיסט הוא רופא המתמחה באבחון וטיפול באלרגיות. הם יכולים לעזור לך לזהות את הגורם לאלרגיות שלך ולפתח תוכנית טיפול.

כיצד אוכל לנהל את האלרגיות שלי?

ברגע שאתה יודע למה אתה אלרגי, ישנן מספר דרכים לנהל את האלרגיות שלך ולהפחית את הסימפטומים שלך.

הימנעות

הדרך הטובה ביותר לנהל את האלרגיות שלך היא להימנע מאלרגנים המעוררים את הסימפטומים שלך. המשמעות עשויה להיות הימנעות ממזונות מסוימים, הישארות בבית בימים שבהם ספירת האבקנים גבוהה, או שימוש במסנני אוויר כדי להפחית אבק וקשקשים של חיות מחמד.

תרופות

ישנן מספר תרופות זמינות לסייע בניהול אלרגיות. אלה כוללים אנטיהיסטמינים, נוגדי גודש, קורטיקוסטרואידים ואימונותרפיה. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע איזו תרופה מתאימה לך.

הגנת אלרגנים את הבית שלך

הפיכת הבית שלך לעמיד בפני אלרגנים יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים שלך. זה עשוי לכלול שימוש במסנני אוויר, שטיפת מצעים באופן קבוע ושאיבת אבק לעיתים קרובות.

שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים באורח החיים יכול גם לעזור להפחית את הסימפטומים שלך. זה עשוי לכלול פעילות גופנית באופן קבוע, אכילת תזונה בריאה ושינה מספקת.

סיכום

זיהוי וניהול אלרגיות יכול להיות אתגר, אבל זה אפשרי. בדיקות אלרגיה, דיאטות חיסול, יומני סימפטומים ופנייה לאלרגיה יכולים לעזור לך לקבוע למה אתה אלרגי. ברגע שאתה יודע למה אתה אלרגי, אתה יכול לנקוט בצעדים כדי למנוע את האלרגנים ולנהל את הסימפטומים שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן