דף הבית » מתי כדאי » רגישות לבדיקת הריון – מתי כדאי לעשות את הבדיקה?

רגישות לבדיקת הריון – מתי כדאי לעשות את הבדיקה?

רגישות לבדיקת הריון - מתי כדאי לעשות את הבדיקה?

מהי רגישות לבדיקת הריון?

רגישות לבדיקת הריון היא מדד לדיוק ומהימנות של בדיקת הריון ביתית. זה נקבע לפי הריכוז הנמוך ביותר של הורמון ההריון hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי) שבדיקה יכולה לזהות. ככל שרגישות הבדיקה גבוהה יותר, כך היא יכולה לזהות הריון מוקדם יותר.

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

לקבלת התוצאות המדויקות ביותר, עדיף להמתין לפחות עד ליום הראשון של המחזור החודשי לפני ביצוע בדיקת הריון ביתית. המתנה לזמן הזה תבטיח שיש מספיק מהורמון ההריון hCG בשתן כדי שהבדיקה תזהה. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהיא לא תוכל לזהות את ההורמון, וכתוצאה מכך תוצאה שלילית כוזבת.

בדיקה מוקדמת מדי

אם את עושה בדיקת הריון לפני היום הראשון של המחזור שהוחמצ, ייתכן שהבדיקה עשויה לזהות את הורמון ההריון, אך הרמות עשויות להיות נמוכות מכדי שהבדיקה תזהה אותו במדויק. זה יכול לגרום לתוצאה שלילית כוזבת. אם את עושה את הבדיקה מוקדם מדי ומקבלת תוצאה שלילית, מומלץ לבצע בדיקה נוספת מספר ימים לאחר הפסקת המחזור.

בדיקה מאוחרת מדי

אם את מחכה זמן רב מדי לביצוע בדיקת הריון, יתכן ורמות הורמון ההריון גבוהות מדי כדי שהבדיקה תזהה אותו במדויק. זה יכול לגרום לתוצאה חיובית שגויה. אם אתה מקבל תוצאה חיובית, מומלץ לבקר את הרופא שלך לבדיקה מדויקת יותר.

סיכום

בכל הנוגע לבדיקות הריון, חשוב להיות מודעים לרגישות הבדיקה ולהמתין לפחות ליום הראשון של המחזור החודשי לפני נטילתה. זה יבטיח שהבדיקה תוכל לזהות במדויק את הורמון ההריון ולתת לך את התוצאות האמינות ביותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן