דף הבית » מאמרים » מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא כלי המשמש כדי לקבוע אם את בהריון. לרוב מדובר בבדיקת שתן או דם שמזהה נוכחות של הורמון הנקרא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG). הורמון זה מיוצר על ידי השליה לאחר שתלת ביצית מופרית ברחם.

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסקת המחזור. רוב בדיקות ההריון הביתיות נועדו לזהות רמות hCG בשתן שלך. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שרמות ה-hCG לא יהיו גבוהות מספיק כדי לזהות. מומלץ להמתין לפחות ליום אחד לאחר הפסקת המחזור כדי לבצע בדיקת הריון.

בדיקת דם

בדיקות דם רגישות יותר מבדיקות שתן ויכולות לזהות hCG מוקדם יותר. בדיקת דם כמותית (או בדיקת בטא hCG) מודדת את הכמות המדויקת של hCG בדם שלך. זה יכול לזהות רמות hCG נמוכות עד 1 mIU/ml (מילי-יחידות בינלאומיות למיליליטר). ניתן להשתמש בבדיקה מסוג זה כדי לאשר הריון כבר 6 עד 8 ימים לאחר הביוץ.

בדיקות שתן

בדיקות שתן פחות רגישות מבדיקות דם וייתכן שלא יוכלו לזהות hCG עד 12 עד 14 ימים לאחר הביוץ. חלק מבדיקות הריון ביתיות טוענות שהן מסוגלות לזהות רמות hCG נמוכות כמו 25 mIU/ml, אבל זה לא תמיד המקרה.

למה לצפות מבדיקת הריון

התוצאות של בדיקת הריון יכולות להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ומתי היא נלקחת. בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מדויקות אם נלקחות לאחר המחזור החודשי. עם זאת, אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי, אתה עלול לקבל תוצאה שלילית כוזבת. זה אומר שהבדיקה אומרת שאת לא בהריון בזמן שאת באמת. אם קיבלת תוצאה חיובית בבדיקת הריון ביתית, עליך לפנות לרופא שלך כדי לאשר את התוצאות. הרופא שלך עשוי להזמין בדיקת דם כמותית כדי למדוד את הכמות המדויקת של hCG בדם שלך. זה יעזור להם לקבוע אם ההריון מתקדם כרגיל.

שורה תחתונה

בדיקת הריון יכולה לעזור לך לקבוע אם את בהריון. עדיף לבצע את הבדיקה לאחר הפסקת המחזור לקבלת התוצאות המדויקות ביותר. אם אתה מקבל תוצאה חיובית, עליך לפנות לרופא שלך כדי לאשר את התוצאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן