דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא דרך פשוטה ומדויקת לגלות אם את בהריון. זה עובד על ידי זיהוי ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן שלך. הורמון זה קיים רק כאשר אתה בהריון.

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר שהחמצת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר הביוץ. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG מוקדם יותר מזה. אם את מנסה להיכנס להריון, מומלץ לבצע בדיקת הריון מוקדם יותר משבועיים לאחר הביוץ. רוב הבדיקות יכולות לזהות רמות hCG נמוכות עד 25 mIU/mL, מה שיכול לקרות כבר שבעה ימים לאחר הביוץ.

מתי לעשות בדיקת הריון ביתית

בדיקות הריון ביתיות נוחות וקלות לשימוש. הם זמינים ללא מרשם ברוב בתי המרקחת והסופרמרקטים. רוב בדיקות ההריון הביתיות מדויקות ב-99 אחוזים אם לוקחים אותן לאחר שהחמצת מחזור. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG מוקדם יותר מזה.

מתי לעשות בדיקת דם

בדיקת דם יכולה לזהות hCG מוקדם יותר מבדיקת הריון ביתית. זה יכול לזהות רמות hCG נמוכות כמו 5 mIU/mL, מה שיכול לקרות כבר שמונה עד אחד עשר ימים לאחר הביוץ. הרופא שלך יכול לעשות לך בדיקת דם כדי לאשר הריון. בדיקה זו נעשית בדרך כלל במעבדה והתוצאות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים.

תוצאות שליליות כוזבות

אפשר לקבל תוצאה שלילית כוזבת בבדיקת הריון ביתית. זה אומר שהבדיקה אומרת שאת לא בהריון למרות שאת. תוצאה שלילית שגויה עלולה להתרחש אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי או אם לא תמלא אחר ההוראות כראוי. אפשר גם לקבל תוצאה שלילית כוזבת אם השתן שלך מדולל מדי. אם קיבלת תוצאה שלילית אך עדיין חושבת שאולי את בהריון, המתן מספר ימים ועשה בדיקה נוספת. אם אתה עדיין מקבל תוצאה שלילית והמחזור שלך לא התחיל, פנה לרופא שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן