דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מה זה בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי שניתן להשתמש בו לאבחון הפרעות גנטיות בעובר. מדובר בהחדרת מחט דרך בטן האם ולתוך שק השפיר, המכיל את העובר ומי השפיר. לאחר מכן נלקחת דגימה של מי השפיר ונבדקת לאיתור מומים כרומוזומליים, כגון תסמונת דאון.

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר מומלצת בדרך כלל לנשים בהריון שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה גנטית. זה כולל נשים מעל גיל 35, בעלות היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות, או שיש להן ילד קודם עם הפרעה גנטית. גם לנשים שהיו להן תוצאות חריגות בבדיקות סקר טרום לידתי, מומלץ לבצע בדיקת מי שפיר.

מהם הסיכונים של דיקור מי שפיר?

למרות שדיקור מי שפיר נחשב בדרך כלל בטוח, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. אלה כוללים סיכון קטן לזיהום, הפלה ופגיעה בעובר. חשוב לדון בסיכונים אלו עם הרופא שלך לפני שתחליט אם לעשות בדיקת מי שפיר או לא.

טבלת הסיכונים והיתרונות של בדיקת מי שפיר

סיכונים יתרונות
הַדבָּקָה יכולת זיהוי הפרעות גנטיות
הַפָּלָה יכולת לזהות פגמים בצינור העצבי
פגיעה בעובר יכולת לזהות מומים כרומוזומליים

סיכום

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי שניתן להשתמש בו לאבחון הפרעות גנטיות בעובר. בדרך כלל מומלץ לנשים בהריון שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה גנטית. למרות שדיקור מי שפיר נחשב בדרך כלל בטוח, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של בדיקת מי שפיר עם הרופא שלך לפני שתחליט אם לבצע את ההליך או לא.

למד עוד

למידע נוסף על בדיקת מי שפיר, צפה בסרטון זה מ- YouTube.com .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן