דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מה זה בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המשמש לאבחון מומים גנטיים בעובר. במהלך ההליך, נלקחת דגימה של מי שפיר מהרחם ומנתחת אותה לאיתור מומים כרומוזומליים, כגון תסמונת דאון. זה נעשה בדרך כלל בשליש השני של ההריון.

מתי מומלץ בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר מומלצת בדרך כלל לנשים בהריון שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה כרומוזומלית. זה כולל נשים מעל גיל 35, אלה עם היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות, ואלה שהיו להם תוצאות חריגות בבדיקות סקר לפני הלידה.

מהם הסיכונים של דיקור מי שפיר?

דיקור מי שפיר נחשב בדרך כלל להליך בטוח, אך ישנם סיכונים מסוימים. אלה כוללים זיהום, צירים מוקדמים והפלה. הסיכון להפלה מוערך בין 0.5-1%.

למה אני צריך לצפות במהלך ההליך?

לפני ההליך תינתן לך אולטרסאונד לקביעת מיקום העובר והשליה. במהלך ההליך מחדירים מחט דקה דרך הבטן ואל הרחם. לאחר מכן משתמשים במחט כדי לצייר דגימה של מי שפיר. ההליך אורך בדרך כלל כ-10-20 דקות.

מה קורה לאחר ההליך?

לאחר ההליך, אתה תהיה במעקב במשך כמה שעות כדי לוודא שאין סיבוכים. אתה עלול לחוות התכווצויות או כתמים, אבל זה אמור לעבור מעצמו. כדאי גם להימנע מפעילות מאומצת ומקיום יחסי מין בימים הקרובים.

סיכום

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המשמש לאבחון מומים גנטיים בעובר. זה מומלץ בדרך כלל לנשים בהריון שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה כרומוזומלית. ההליך נחשב בדרך כלל בטוח, אך ישנם סיכונים מסוימים. למידע נוסף, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן