דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות מבחן NIFT?

מתי כדאי לעשות מבחן NIFT?

מתי כדאי לעשות מבחן NIFT?

מהו מבחן NIFT?

בדיקת NIFT, או Non-Invasive Fetal Test, היא בדיקה טרום לידתית המשמשת להערכת הסיכון להפרעות כרומוזומליות בעובר. זוהי בדיקה לא פולשנית ואינה כרוכה בסיכון לאם או לעובר. הבדיקה מתבצעת באמצעות דגימת דם של האם, אשר לאחר מכן מנותחת עבור נוכחות של DNA עוברי.

מתי כדאי לעשות מבחן NIFT?

בדיקות NIFT מומלצות לנשים הרות מעל גיל 35, כמו גם לאלו עם היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות. בנוסף, נשים שעברו הריון קודם עם הפרעה כרומוזומלית עשויה לקבל המלצות גם לעבור בדיקת NIFT. הבדיקה מומלצת בדרך כלל בין 10 ל-14 שבועות להריון.

מה מבחן NIFT אומר לך?

בדיקת NIFT יכולה לזהות מגוון של הפרעות כרומוזומליות, כולל תסמונת דאון, טריזומיה 18 וטריזומיה 13. היא יכולה גם לזהות מצבים גנטיים אחרים, כגון סיסטיק פיברוזיס, אנמיה חרמשית ומחלת טיי-זקס. הבדיקה אינה מדויקת ב-100%, ותוצאה חיובית אינה אומרת בהכרח שלעובר יש חריגה כרומוזומלית.

מהם היתרונות של מבחן NIFT?

בדיקת NIFT מציעה מספר יתרונות על פני בדיקות טרום לידתיות אחרות. זה לא פולשני, ולכן אין סיכון לאם או לעובר. זה יכול גם לספק תוצאות מוקדם יותר מבדיקות אחרות, כגון בדיקת מי שפיר או דגימת כוונות כוריוניות. בנוסף, הבדיקה יכולה לזהות מגוון רחב יותר של הפרעות כרומוזומליות מאשר בדיקות אחרות.

מהם הסיכונים של מבחן NIFT?

למרות שבדיקות NIFT נחשבות בדרך כלל בטוחות, קיים סיכון קטן לתוצאות חיוביות שגויות. בנוסף, הבדיקה לא מאתרת את כל הפרעות הכרומוזומליות, כך שתוצאה שלילית אינה מבטיחה שהעובר בריא.

סיכום

בדיקת NIFT היא בדיקה טרום לידתית לא פולשנית המשמשת להערכת הסיכון להפרעות כרומוזומליות בעובר. הוא מומלץ לנשים בהריון מעל גיל 35, כמו גם לבעלי היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות. הבדיקה יכולה לזהות מגוון של הפרעות כרומוזומליות, אם כי קיים סיכון קטן לתוצאות חיוביות שגויות. למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה על מבחני NIFT .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן