דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

מה זה בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית המסייעת לאבחן הפרעות גנטיות אצל תינוקות שטרם נולדו. זה נעשה בדרך כלל בין השבועות ה-15 ל-20 להריון. במהלך ההליך, נלקחת דגימה קטנה של מי שפיר מהרחם ונבדקת לאיתור מומים כרומוזומליים והפרעות גנטיות אחרות.

מתי כדאי לעשות בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר מומלצת בדרך כלל לנשים הרות בגיל 35 ומעלה, או שיש להן היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות. מומלץ גם לנשים בהריון שקיבלו תוצאת בדיקת סקר לא תקינה, כמו בדיקת אולטרסאונד או בדיקת דם. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על בדיקת מי שפיר אם היה לך הריון קודם עם הפרעה כרומוזומלית או הפרעה גנטית אחרת.

סיכונים של דיקור מי שפיר

דיקור מי שפיר נחשב בדרך כלל להליך בטוח, אך כמו כל הליך רפואי, ישנם סיכונים מסוימים. הסיכון השכיח ביותר הוא סיכון קל להפלה, המוערך בין 0.5% ל-1%. סיכונים נוספים כוללים זיהום, דימום ודליפה של מי שפיר.

היתרונות של בדיקת מי שפיר

היתרון העיקרי של דיקור מי שפיר הוא בכך שהוא יכול לסייע באיתור הפרעות גנטיות וחריגות כרומוזומליות אצל תינוקות שטרם נולדו. זה יכול לעזור להורים לקבל החלטות מושכלות לגבי ההיריון שלהם ולהתכונן לקראת לידת תינוקם.

סיכום

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית שיכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות אצל תינוקות שטרם נולדו. זה בדרך כלל מומלץ לנשים הרות בגיל 35 ומעלה, או שיש להן היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות. למרות שזה נחשב בדרך כלל כהליך בטוח, קיים סיכון קל להפלה. היתרון העיקרי של דיקור מי שפיר הוא בכך שהוא יכול לסייע באיתור הפרעות גנטיות וחריגות כרומוזומליות אצל תינוקות שטרם נולדו.

שולחן

מתי לשקול בדיקת מי שפיר סיכונים של דיקור מי שפיר היתרונות של בדיקת מי שפיר
35 שנים ומעלה הַפָּלָה זיהוי הפרעות גנטיות
היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות הַדבָּקָה זיהוי הפרעות כרומוזומליות
תוצאת בדיקת סקר לא תקינה מְדַמֵם ליידע החלטות לגבי הריון
הריון קודם עם חריגה כרומוזומלית דליפת מי שפיר התכוננו להולדת התינוק

קישורים חיצוניים

למידע נוסף על בדיקת מי שפיר, בקר ב- YouTube.com .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן