דף הבית » איך קוראים » מי גילה את אמריקה?

מי גילה את אמריקה?

מי גילה את אמריקה?

מי גילה את אמריקה?

השאלה מי גילה את אמריקה נדונה במשך מאות שנים. למרות שמקובל על כך שכריסטופר קולומבוס היה האירופאי הראשון שהגיע ביבשת אמריקה, ישנן עדויות שייתכן כי מגלי ארצות אחרים הגיעו לפניו. למעשה, כמה היסטוריונים מאמינים שייתכן שהוויקינגים, הסינים והפולינזים הגיעו לאמריקה לפני קולומבוס.

כריסטופר קולומבוס

כריסטופר קולומבוס זוכה ברבים לגילוי אמריקה. הוא היה חוקר איטלקי שהפליג בשנת 1492 בחיפוש אחר נתיב סחר חדש לאסיה. במקום זאת, הוא נתקל באמריקה. קולומבוס ערך ארבע מסעות לעולם החדש, וחקר את האיים הקריביים וחלקים ממרכז ודרום אמריקה.

ויקינגים

הוויקינגים היו עם יורדי ים מסקנדינביה שחקר הרבה מהעולם במאות ה-9 וה-10. מאמינים שייתכן שהם הגיעו ליבשת אמריקה כבר בשנת 1000 לספירה. עדות לנוכחותם בצפון אמריקה נמצאה בניופאונדלנד, קנדה.

סִינִית

הסינים נודעו גם כי חקרו את העולם במאה ה-15. מאמינים כי ייתכן שהחוקר הסיני ג'נג הוא הגיע לאמריקה בשנת 1421, יותר מ-70 שנה לפני קולומבוס. עם זאת, אין ראיות חותכות להוכיח תיאוריה זו.

פולינזים

הפולינזים היו עם יורדי ים מאיי האוקיינוס השקט שחקר חלק ניכר מהאוקיינוס השקט במאות ה-15 וה-16. מאמינים שייתכן שהם הגיעו ליבשת אמריקה כבר בשנת 1300 לספירה. עדויות לנוכחותם בדרום אמריקה נמצאו בפרו.

השפעת גילוי אמריקה

לגילוי אמריקה הייתה השפעה עמוקה על העולם. הוא פתח נתיבי מסחר חדשים ואפשר חילופי סחורות, רעיונות ותרבויות בין העולם הישן לחדש. היא גם הובילה לקולוניזציה של אמריקה על ידי האירופים, שהייתה לה השפעה הרסנית על האוכלוסיות הילידות.

סיכום

גילוי אמריקה הוא נושא מורכב ושנוי במחלוקת. בעוד שכריסטופר קולומבוס זוכה ברבים לגילוי אמריקה, יש עדויות לכך שמגלי ארצות אחרים אולי הגיעו לאמריקות לפניו. לא משנה מי גילה את אמריקה, ההשפעה של תגלית זו הייתה עצומה ושינתה את מהלך ההיסטוריה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן