דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הקוף של מרקו?

מה שמו של הקוף של מרקו?

מה שמו של הקוף של מרקו?

מבוא

הקוף של מרקו הוא דמות חשובה בסיפור מסעותיו של מרקו פולו. הקוף הוא בן לוויה נאמן למרקו לאורך כל מסעו והוא חיוני לסיפור. אבל מה שמו של הקוף?

מקורו של הקוף של מרקו

הקוף של מרקו הוא למעשה לא קוף אמיתי, אלא דמות בדיונית שנוצרה על ידי הסופר מרקו פולו. הקוף הוזכר לראשונה בספרו של פולו, “מסעותיו של מרקו פולו”, שיצא לאור בשנת 1298. הקוף תואר כיצור קטן, לבן פרווה, בעל זנב ארוך ואורח רוח ידידותי.

החשיבות של הקוף של מרקו

הקוף של מרקו הוא חלק חשוב מהסיפור מכיוון שהוא משמש בן לוויה למרקו לאורך מסעותיו. הקוף נאמן ואמיץ, ולעתים קרובות עוזר למרקו במצבים קשים. הקוף משמש גם כמקור להקלה קומית בסיפור, ומספק רגעים קלילים בעיצומה של סכנה והרפתקאות.

מרקו פולו היה סוחר וחוקר ונציאני שנסע לאסיה במאה ה-13.
מרקו פולו היה סוחר וחוקר ונציאני שנסע לאסיה במאה ה-13.

מה שמו של הקוף של מרקו?

לרוע המזל, לקוף של מרקו אין שם רשמי. בספר, הקוף מכונה בפשטות “הקוף”, או לפעמים “הקוף שלי”. עם זאת, חלק מהקוראים העניקו לקוף את השם הלא רשמי “מרמלדה”, מה שמתאים לאור פרוותו הלבנה של הקוף.

באילו חיות השתמש מרקו פולו?

מרקו פולו הסתמך במידה רבה על בעלי חיים שונים לצורך תחבורה במהלך מסעותיו. הוא השתמש בעיקר בסוסים ובפרדות לנסיעות ארוכות דרך כמה מהשטחים הבוגדניים ביותר בעולם, אבל הוא גם עשה שימוש בגמלים, פילים, יאקים וחמורים. הוא כתב בחיבה על חמור ששימש אותו לאורך שנותיו כסוחר ב”מסעותיו של מרקו פולו”. סוסים ויאקים היו חשובים לו במיוחד שכן הם סיפקו מקורות תחבורה יציבים ואמינים שיכלו לשאת בקלות כמויות גדולות של סחורות כמו משי ומלח על פני הרי מרכז אסיה. גמלים אפשרו לו לחצות את המדבריות בצורה נוחה יותר מכל חיה אחרת, תוך שהם נותנים לו גישה למאחזים מרוחקים שאחרת לא היו נגישים. לנסיעות קצרות יותר קרוב יותר לבית, חמורים אפשרו למרקו פולו להעביר מטענים כבדים על פני אדמה מחוספסת מבלי להתעייף בשל כושר העמידה המדהים שלהם. כל החיות הללו מילאו תפקיד בלתי נפרד בכך שאפשרו לו להשלים את מסעו המונומנטלי מסביב לעולם.

הוא בילה למעלה מ-20 שנה בחצרו של הקיסר המונגולי קובלאי חאן.
הוא בילה למעלה מ-20 שנה בחצרו של הקיסר המונגולי קובלאי חאן.

מה היו הכינויים של מרקו פולו?

מרקו פולו היה חוקר וסוחר בעל שם רב בתקופתו וזכור עד היום. מורשתו כללה גם כינויים כמו ‘איל מיליון’, שמתורגם ל’המיליון’ מונציאנית, המתייחס לסיפורי מסעותיו שסיפר לעתים קרובות לאחר שחזר הביתה. הסינים התייחסו אליו גם בכינויו האחר, ‘פו לי דואו לה שי’, שפירושו ‘אב מבורך ואח בכור’. כינויים אלה הכירו בעקשנותו ובנחישותו לחצות שטחים לא ידועים, למרות הסיכון שהיווה בכך. עד היום, מסעו המדהים של מרקו פולו ממשיך להדהים אנשים ברחבי העולם.

למה למרקו פולו קוראים מרקו מיליונים?

מרקו פולו נכנס להיסטוריה בגלל מסעותיו המדהימים ברחבי העולם. הוא היה סוחר, חוקר וסופר מוונציה שהתפרסם בזכות חקר אסיה לצד אביו ודודו. זה הוביל אותו לזכות בכינוי ‘מרקו מיליונים’ כשהחזיר סיפורים על עושר אינסופי, תבלינים נדירים ומדינות אקזוטיות שרק אירופאים מעטים ראו אי פעם. מה שיותר מדהים הוא שלמרות קשיים רבים בדרך, הוא תפס נאמנה פרטים על מסעותיו המופלאים בספרו של מרקו פולו שנותר תיעוד יקר ערך של המזרח במהלך המאה ה-13. זה בטוח לומר כי על ידי רכישת הכינוי הזה, מרקו פולו בהחלט עמד בה!

האם מרקו פולו פגש את קובלאי חאן?

השאלה אם מרקו פולו פגש את קובלאי חאן או לא הייתה מקור לוויכוחים ולספקולציות במשך מאות שנים. בעוד שרבים מאמינים שהוא עשה זאת, אין ראיות חותכות שזה קרה אי פעם. זה בהחלט היה נושא פופולרי בימי הביניים, כפי שמעידה העובדה שקיימות גרסאות מרובות של טקסטי המסע שלו מאותה תקופה. ובכל זאת, היו שהציעו שפולו המציא את רוב הסיפורים שלו כדי להגביר את כוח המשיכה שלהם לקוראים. בסופו של דבר, אולי לעולם לא נדע בדיוק מה קרה במהלך מסעותיו, אבל אנחנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים בידיעה שמורשתו של מרקו פולו תמשיך לעורר חקירה וסקרנות במשך שנים רבות.

מה גילה מרקו פולו?

החוקר והסוחר הוונציאני מרקו פולו זכור אולי בעיקר בזכות הספר האיקוני שכתב על מסעותיו, אבל אולי הוא השיג הרבה יותר מסתם תיעוד מסעו. אנשים רבים מאמינים שמרקו פולו ‘גילה’ את סין – אם כי כמובן, זו הייתה ציוויליזציה מבוססת היטב לפני שכף רגלו דרכה שם – שכן הוא היה אחד האירופים הראשונים שהגיעו מהמערב לבייג’ינג. במהלך טיול זה, הוא צבר ידע אינטימי בתרבות הסינית, הממשל והגיאוגרפיה שסיפקו לאירופה הבנה של אסיה שלא כמו אי פעם. בנוסף לידע הזה, פולו החזיר סיפורים וחפצים רבים ממזרח אסיה ששיפרו עוד יותר את הרעיון של אירופה לגבי הארצות הרחוקות מעבר לגבולותיהן. המסע שלו פתח סחר דו-כיווני בין מזרח למערב, ושינה לנצח את אופן האינטראקציה בין הסוחרים בין היבשות.

במה מפורסם מרקו פולו?

מרקו פולו מפורסם במסעו למזרח בחיפוש אחר רשתות מסחר גדולות יותר ועושר רב יותר. יחד עם אביו ניקולו ודודו מאפאו, מרקו פולו יצא מוונציה ב-1271, טייל דרך רוסיה וחצה את המזרח התיכון אל סין של ימינו. הפולוס רעו שדות בבוכרה, הצטרפו למשלחת מונגולית והלכו בעקבות אנשי דת לבייג’ינג. מרקו פולו בילה כמעט שני עשורים כשגריר – וניסוי חסר תקדים בהעברת סחורה – בכיסים שונים של אסיה. הוא פקח את עיניה של איטליה לאוריינט המסתורי, הלא ידוע אז, וכתב חשבונות על מה שראה. כתביו מהווים את הבסיס להרבה מה שידוע היום על אסיה של המאה ה-13 ועל נתיבי סחר במשי, יחד עם סיפורים כמו “שיבת שלושת המלכים” שקסם דורות חצי מילניום מאוחר יותר בספרים כמו “מסעותיו של מרקו פולו”.

איך קראו למרקו פולו תנינים?

במהלך מסעותיו בסין, נתקל החוקר מרקו פולו במינים רבים שאינם מוכרים לו. בין אלה היה התנין שאליו כינה ‘דג דרקון’ בשל דמיונם ליצור המיתולוגי. התצפיות שלו עליהם היו מדויקות להפליא ועקביות עם תיאורים מודרניים על התנהגותם, כולל גודלם האדיר ותוקפנות מדי פעם כשהם מתגרים על ידי בני אדם. הוא אף ציין שהם לא יכלו לשרוד תקופות ארוכות של טמפרטורות קפואות, דבר שעדיין לא נבדק ביסודיות באותם ימים. בסופו של דבר, תיאוריו של היצור אפשרו לנו הבנה טובה יותר של התנין והתנהגותו למרות היותם לפני מאות שנים.

בן כמה מרקו פולו?

מרקו פולו הוא אחד מהחוקרים המפורסמים ביותר בעולם, אך הגיל המדויק בו הוא חי נותר בגדר תעלומה. היסטוריונים בדרך כלל מסכימים כי מרקו פולו נולד מתישהו בסוף שנות ה-1260 או בתחילת שנות ה-1270, אם כי אי אפשר לאשר זאת בוודאות. הראיות מצביעות על כך שייתכן שהוא חי עד גיל 71, כלומר אם תקופת הלידה שלו הייתה מדויקת, הוא יכול היה למות עד 1342. חוסר ודאות שכזה בנוגע לכרונולוגיה של פולו רק מוסיפה לקסם המוניטין הצבעוני והמיסטיקה שלו כאחת האפשרויות בהיסטוריה. הרפתקנים מרגשים.

כמה שפות דיבר מרקו פולו?

מרקו פולו זכור היום כחוקר שנסע מוונציה לחצר קובלאי חאן בסין. במהלך מסעות ההרפתקאות שלו, אומרים שהוא צבר מיומנויות רבות, כולל שפות רבות. היסטוריונים מעריכים כי מרקו פולו היה מסוגל לדבר לפחות שבע שפות כמו פרסית, צרפתית, ונציאנית, ערבית, סינית ועוד כמה דיאלקטים. האינטליגנציה התרבותית שלו אפשרה לו לנסוע בבטחה ברוב המזרח הרחוק, ולצבור חוויות חדשות לאורך הדרך. מורשתו חיה מאות שנים לאחר מסעו כהשראה לחוקרים עתידיים ולבלשנים כאחד!

הרפתקאותיו של מרקו פולו ממשיכות לעורר השראה ולרתק אנשים ברחבי העולם עד היום.
הרפתקאותיו של מרקו פולו ממשיכות לעורר השראה ולרתק אנשים ברחבי העולם עד היום.

מה הייתה המילה האחרונה של מרקו פולו?

המילה האחרונה של מרקו פולו לפני מותו נותרה בגדר תעלומה. חלק מהיסטוריונים מאמינים שהוא אמר את המילה “רוסטיקלו”, שמתורגמת ל”קצת כפרי” באיטלקית, בעוד אחרים מאמינים שהוא פשוט אמר, “אני מת”, בשל מצבו החלש והתשישות שלו משנים של נסיעות. למרות חוסר הוודאות סביב דבריו המדויקים, כל הדיווחים מסכימים שזה היה משפט קצר ושפטירתו הייתה שלווה ושלווה. למעלה מ-750 שנה מאוחר יותר אנחנו עדיין זוכרים ומתפעלים את המשלחת הנועזת שלקח מרקו פולו ומכירים בו כחוקר רב השפעה שעזר לגשר בין תרבויות מזרח ומערב.

האם מרקו פולו ביקר בסין?

למרקו פולו זכה כתיעוד עצום אך מפורט של מסעותיו בשם ‘מסעותיו של מרקו פולו’, המתעד את הרפתקאותיו המדהימות בזמן שיצא מהציוויליזציה המערבית. למרות שהיסטוריונים רבים מפקפקים היום באמיתותם של היבטים של מסעותיו, כמו האם הוא נסע לסין או לא, דבר אחד בטוח – שהוא בהחלט עזר לעורר את הדמיון האירופאי בכך שהכניס אותם למקומות רחוקים אקזוטיים. על פני ספרו, הוא מספק תיאור חי של תרבויות, מסורות ודתות שונות שהאירופאים מעולם לא נתקלו בהן. חקירותיו וחוויותיו בחו”ל הועברו לקהל מרותק בבית, שיצא למסעותיו בדרכו של סיפורו. עד היום, לעולם לא נדע באמת אם מרקו פולו אכן הגיע לסין, או שהכל היה רק ​​סיפור משוכלל שיצר כדי לרתק את הקהל האירופי.

כמה זמן מרקו פולו איננו?

מסעו האגדי של מרקו פולו החל בשנת 1271 ונמשך בסך הכל 24 שנים. הוא חצה את מיצר הבוספורוס, חצה דרך ארצות לא מאולפות, וחקר ערים רחוקות, מותיר אחריו מורשת בעלת השפעה עצומה לאורך הדרך. עד שחזר הביתה ב-1295, צעדיו הובילו אותו מוונציה למונגוליה, עם עצירות ארוכות במקומות כמו מוסקבה, בוכרה וקיזיל (בסין של ימינו). גם אחרי מסע כל כך תובעני פיזית ויותר משני עשורים של הרחק מהבית, ההתלהבות של מרקו פולו לא נפגעה במעט – החוקר רק התחיל לגרד את פני השטח של טריטוריות לא ידועות!

מסעו של מרקו פולו לקח אותו דרך מדינות ואזורים שונים, כולל סין, הודו ופרס.
מסעו של מרקו פולו לקח אותו דרך מדינות ואזורים שונים, כולל סין, הודו ופרס.

לסיכום: מה שמו של הקוף של מרקו?

מהרגע שהמגלה המפורסם מרקו פולו הפליג מאיטליה במסעו לקתאי, היה לו בן לוויה בלתי נפרד: קוף בעל עין אחת בשם וו יונג. מאז המסע האפי שלו, וו יונג הפך להיות נערץ כסמל איקוני של האומץ והחוסן של מרקו. בדומה לשמו, וו יונג גילם את רוחו של מרקו וייזכר עוד מאות שנים בשל חלקו בהישג המדהים הזה של חקר ששינה את העולם. למרות שפרטים רבים מהמסע שלהם נותרו תקועים בצללי הזמן, אנחנו בהחלט יכולים להעריך את הרפתקאותיו של וו יונג ולקבל השראה מהסיפור המדהים הזה. החיים קצרים מכדי לא לקחת סיכונים ולהגשים את החלומות שלנו! החיים גם קצרים מכדי שלא להנות בדרך – אז קדימה לחקור את ה-monkeyshine שלך ​​עם קצת השראה מ-Wu Yong!

הקוף של מרקו הוא חלק חשוב בסיפור מסעותיו של מרקו פולו. הקוף אמיץ ונאמן, ומשמש מקור להקלה קומית בסיפור. למרבה הצער, לקוף אין שם רשמי, אך חלק מהקוראים נתנו לו את השם הלא רשמי “מרמלדה”. כדי ללמוד עוד על הקוף של מרקו, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

הפניות

  • פולו, מ’ (1298). מסעותיו של מרקו פולו. לונדון, אנגליה: ספרי פינגווין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן