דף הבית » איך קוראים » ראשי מדינות בארה"ב: מדריך מקיף

ראשי מדינות בארה"ב: מדריך מקיף

ראשי מדינות בארה"ב: מדריך מקיף

מהם ראשי המדינות בארה"ב?

ארצות הברית של אמריקה היא רפובליקה פדרלית המורכבת מ-50 מדינות, מחוז פדרלי, חמישה שטחי שלטון עצמי גדולים ונכסים שונים. הממשל הפדרלי של ארצות הברית מורכב משלוש זרועות נפרדות: מחוקקת, מבצעת ומשפטית, שסמכויותיהן נתונות על ידי החוקה האמריקאית בקונגרס, הנשיא ובתי המשפט הפדרליים, בהתאמה. ראשי המדינות בארה"ב הם נשיא ארה"ב וסגן נשיא ארה"ב.

נשיא ארצות הברית

נשיא ארצות הברית הוא ראש המדינה וראש הממשלה של ארצות הברית. הנשיא הוא המפקד העליון של הכוחות המזוינים של ארצות הברית והוא התפקיד הפוליטי הגבוה ביותר בארצות הברית. הנשיא נבחר על ידי העם באמצעות הקולג' האלקטורלי לכהונה של ארבע שנים והוא אחד משני קצינים פדרליים שנבחרו רק לאומית, והשני הוא סגן נשיא ארצות הברית. הנשיא אחראי על הביצוע והאכיפה של חוקים שנוצרו על ידי הקונגרס. לנשיא יש גם את הסמכות לחתום או להטיל וטו על חקיקה, להעניק חנינה ולמנות חברי קבינט, שופטי בית המשפט העליון ושופטים פדרליים אחרים. הנשיא הוא גם המפקד העליון של הכוחות המזוינים של ארצות הברית והוא התפקיד הפוליטי הגבוה ביותר בארצות הברית.

דרישות כשירות לנשיא ארצות הברית

על מנת להיות זכאי לכהן כנשיא ארצות הברית, אדם חייב להיות אזרח יליד ארצות הברית, בן 35 לפחות, ותושב ארצות הברית במשך 14 שנים לפחות.

הנשיא הנוכחי של ארצות הברית

הנשיא הנוכחי של ארצות הברית הוא ג'וזף ר. ביידן הבן, שנחנך ב-20 בינואר 2021. הוא הנשיא ה-46 של ארצות הברית והאדם המבוגר ביותר אי פעם שנבחר לנשיא.

סגן נשיא ארצות הברית

סגן נשיא ארצות הברית הוא המשרה הפוליטית השנייה בגובהה בארצות הברית והוא נשיא הסנאט. סגן הנשיא הוא גם קצין ברשות המבצעת של הממשל הפדרלי ונבחר יחד עם הנשיא לתקופת כהונה של ארבע שנים. סגן הנשיא אחראי לנשיאות הסנאט ולניתוק הקשרים במקרה של שוויון הצבעה. סגן הנשיא הוא גם נשיא הסנאט ואחראי להצבעת ההצבעה המכריעה במקרה של שוויון. סגן הנשיא הוא גם נשיא הסנאט ואחראי להצבעת ההצבעה המכריעה במקרה של שוויון.

דרישות כשירות לסגן נשיא ארצות הברית

על מנת להיות זכאי לכהן כסגן נשיא ארצות הברית, אדם חייב להיות אזרח יליד ארצות הברית, בן 35 לפחות, ותושב ארצות הברית במשך 14 שנים לפחות.

סגן הנשיא הנוכחי של ארצות הברית

סגנית הנשיא הנוכחית של ארצות הברית היא קמאלה האריס, שנחנכה ב-20 בינואר 2021. היא הסגנית ה-49 של ארצות הברית והאישה הראשונה המכהנת בתפקיד.

השוואה מהירה

עמדה דרישות זכאות מחזיק נוכחי
נשיא ארה"ב אזרח יליד טבעי של ארצות הברית, בן 35 לפחות, ותושב ארצות הברית לפחות 14 שנים. ג'וזף ר. ביידן, ג'וניור.
סגן נשיא ארצות הברית אזרח יליד טבעי של ארצות הברית, בן 35 לפחות, ותושב ארצות הברית לפחות 14 שנים. קמאלה האריס

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן כהונתם של נשיא וסגן נשיא ארצות הברית?

ת: נשיא וסגן נשיא ארצות הברית נבחרים לכהונה של ארבע שנים.

ש: מי הנשיא הנוכחי של ארצות הברית?

ת: הנשיא הנוכחי של ארצות הברית הוא ג'וזף ר. ביידן הבן, שנחנך ב-20 בינואר 2021.

ש: מיהו סגן הנשיא הנוכחי של ארצות הברית?

ת: סגנית הנשיא הנוכחית של ארצות הברית היא קמאלה האריס, שנחנכה ב-20 בינואר 2021.

סיכום

ראשי המדינות בארה"ב הם נשיא ארה"ב וסגן נשיא ארה"ב. נשיא ארצות הברית הוא ראש המדינה וראש הממשלה של ארצות הברית ונבחר על ידי העם באמצעות מכללת הבחירות לכהונה של ארבע שנים. סגן נשיא ארצות הברית הוא התפקיד הפוליטי השני בגובהו בארצות הברית והוא נבחר יחד עם הנשיא לכהונה של ארבע שנים. הנשיא הנוכחי של ארצות הברית הוא ג'וזף ר. ביידן הבן, וסגן הנשיא הנוכחי של ארצות הברית הוא קמאלה האריס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן