דף הבית » איך קוראים » מה שמו של האיש שגילה את אמריקה לפני קולומבוס?

מה שמו של האיש שגילה את אמריקה לפני קולומבוס?

מה שמו של האיש שגילה את אמריקה לפני קולומבוס?

מי גילה את אמריקה לפני קולומבוס?

כריסטופר קולומבוס זוכה לעתים קרובות לגילוי אמריקה, אך הוא לא היה הראשון שעשה זאת. האיש שגילה את אמריקה לפני קולומבוס היה מגלה ארצות נורדי בשם לייף אריקסון. אריקסון נולד באיסלנד בסוף המאה ה-10 ומאמינים שהיה האירופאי הראשון שכף רגלו דרכה בצפון אמריקה.

המסע לאמריקה של לייף אריקסון

לייף אריקסון היה בנו של אריק האדום, מגלה ארצות נורווגי שייסד את היישוב הנורדי הראשון בגרינלנד. בשנת 1000 הפליג אריקסון מגרינלנד עם צוות של 35 גברים ונשים. לאחר מסע ארוך ומפרך, הם הגיעו בסופו של דבר לחוף צפון אמריקה, לו קראו לו וינלנד.

מורשתו של לייף אריקסון

המסע של לייף אריקסון לאמריקה היה הישג יוצא דופן. הוא וצוותו חקרו את חופי צפון אמריקה במשך מספר חודשים לפני שחזרו לגרינלנד. למרות שמסלולם המדויק אינו ידוע, מאמינים שהם הפליגו דרומה עד מסצ'וסטס של ימינו.

השפעת המסע של לייף אריקסון

למסעו של לייף אריקסון לאמריקה הייתה השפעה משמעותית על ההיסטוריה של האזור. מאמינים שהמסע שלו נתן השראה למגלי ארצות נורדיים אחרים לעשות את המסע לצפון אמריקה. בנוסף, סייעה מסעו בהקמת נתיבי מסחר בין אירופה לצפון אמריקה.

יום לייף אריקסון

בשנת 1964, הנשיא לינדון ג'ונסון הכריז על ה-9 באוקטובר כיום לייף אריקסון. יום זה נחגג בארצות הברית ובקנדה כדי לכבד את הישגיהם של ליף אריקסון ומגלי ארצות נורדיים אחרים.

דעה אישית

המסע של לייף אריקסון לאמריקה היה הישג מדהים של חקר ואומץ. הוא והצוות שלו היו האירופאים הראשונים שדרכו בצפון אמריקה, ומסעם עזר לפתוח את היבשת להמשך חקר והתיישבות. זה רק ראוי שנכבד את מורשתו ביום של חגיגה.

לסיכום, כריסטופר קולומבוס זוכה לעתים קרובות לגילוי אמריקה, אך למעשה היה זה לייף אריקסון שהיה האירופאי הראשון שכף רגלו דרכה בצפון אמריקה. המסע שלו עזר לפתוח את היבשת להמשך חקר והתיישבות, ומורשתו נחגגת מדי שנה ביום לייף אריקסון. למידע נוסף על ליף אריקסון והמסע שלו, לחץ כאן או צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן