דף הבית » איך קוראים » מה שמו של האפיפיור החדש?

מה שמו של האפיפיור החדש?

מה שמו של האפיפיור החדש?

מי זה האפיפיור החדש?

לכנסייה הקתולית יש אפיפיור חדש. שמו הוא האפיפיור פרנציסקוס והוא האפיפיור ה-266 בהיסטוריה של הכנסייה הקתולית. הוא נבחר ב-13 במרץ 2013, והוא האפיפיור הראשון מאמריקה. הוא גם האפיפיור הישועי הראשון. האפיפיור פרנציסקוס נולד כחורחה מריו ברגוליו ב-17 בדצמבר 1936 בבואנוס איירס, ארגנטינה. הוא הוסמך לכומר ב-1969 והפך לארכיבישוף של בואנוס איירס ב-1998. ב-2001 הוא מונה לקרדינל על ידי האפיפיור יוחנן פאולוס השני.

מהו הרקע של האפיפיור החדש?

האפיפיור פרנציסקוס ידוע בענווה שלו ובמחויבותו לצדק חברתי. הוא התבטא נגד הפער ההולך וגדל בין העשירים לעניים וקרא להגברת המאמצים להילחם בעוני ובאי השוויון. הוא גם היה תומך למען הסביבה, וקרא למאמצים גדולים יותר להגן על כדור הארץ. האפיפיור פרנציסקוס ידוע גם במחויבותו לדיאלוג בין-דתי. הוא נפגש עם מנהיגי דתות אחרות, כולל יהדות, אסלאם ובודהיזם, וקרא להבנה רבה יותר ולשיתוף פעולה בין דתות שונות.

מה שמו של האפיפיור החדש?

שמו המלא של האפיפיור פרנציסקוס הוא חורחה מריו ברגוליו. הוא בחר בשם פרנסיס לכבודו של פרנציסקוס הקדוש מאסיזי, הפטרון של איטליה. הוא האפיפיור הראשון שקיבל את השם פרנסיס.

מהי משמעות השם פרנסיס?

השם פרנסיס משמעותי מכמה סיבות. פרנציסקוס הקדוש מאסיזי היה ידוע בענווה שלו ובמחויבותו לצדק חברתי. הוא נודע גם באהבתו לטבע ובכבודו לכל היצורים החיים. על ידי קבלת השם פרנציסקוס, האפיפיור פרנציסקוס מסמן את מחויבותו לערכים אלה.

מהו המסר של האפיפיור החדש?

האפיפיור פרנציסקוס הבהיר שהוא רוצה שהכנסייה הקתולית תהיה כנסייה של רחמים וחמלה. הוא קרא להגברת המאמצים להילחם בעוני ובאי השוויון ולהגן על הסביבה. הוא גם קרא ליותר הבנה ושיתוף פעולה בין דתות שונות.

דעה אישית

אני חושב שזה נהדר שהכנסייה הקתולית בחרה באפיפיור שמחויב לצדק חברתי ולדיאלוג בין-דתי. מסר הרחמים והחמלה של האפיפיור פרנציסקוס הוא כזה שהעולם צריך לשמוע. אני מקווה שהאפיפיור שלו יהיה זמן של ריפוי והבנה עבור הכנסייה הקתולית ועבור העולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן