דף הבית » איך קוראים » מה שמו של האיש שדאעש הפיל?

מה שמו של האיש שדאעש הפיל?

מה שמו של האיש שדאעש הפיל?

מיהו האיש שהוצל על ידי דאעש?

האיש שדאעש האפיל עליו הוא טייס ירדני, מואט אל-קססבה. הוא נתפס על ידי דאעש בדצמבר 2014, לאחר שמטוסו התרסק בסוריה. הוא הוחזק בשבי למעלה משנה לפני שנהרג בסרטון הוצאה להורג מזוויע שפרסם דאעש בפברואר 2015. אלקססבה נולד ב-1988 בקראק, ירדן. הוא היה חבר בחיל האוויר הירדני ושירת בצבא מאז 2009. הוא היה נשוי והיה לו בן צעיר. אלקססבה היה הטייס הצבאי הזר הראשון שנפל בשבי דאעש. לכידתו והוצאתו להורג שלאחר מכן עוררו זעם וגינוי בינלאומיים.

מה זה דאעש?

דאעש, או המדינה האסלאמית של עיראק וסוריה, הוא ארגון טרור הפעיל במזרח התיכון מאז 2014. זוהי קבוצה מוסלמית סונית רדיקלית השואפת להקים ח'ליפות אסלאמית באזור. דאעש היה אחראי על מספר רב של זוועות, כולל הרג אזרחים, הרס אתרי תרבות ושעבוד נשים וילדים. הקבוצה נקשרה גם לפיגועים רבים ברחבי העולם, כולל התקפות פריז ב-2015 והפיגועים בבריסל ב-2016.

מהי המשמעות של לכידתו והוצאה להורג של אל-קססבה?

לכידתו והוצאתו להורג של אל-קססבה על ידי דאעש הייתה משמעותית מכמה סיבות. ראשית, הוא הדגיש את האכזריות של ארגון הטרור ואת נכונותו לפגוע באנשי צבא זרים. שנית, היא עוררה זעם וגינוי בינלאומיים, שהובילה להגברת המאמצים להילחם בדאעש. שלישית, הוא הדגיש את מצוקתם של אזרחים באזור, שלעיתים נקלעים לאש הצולבת של הסכסוך בין דאעש לכוחות אחרים.

מהי ההשפעה של מותו של אל-קססבה?

למותו של אל-קססבה הייתה השפעה עמוקה על האזור ועל העולם. מותו עורר זעם וגינוי בינלאומיים, והוביל להגברת המאמצים להילחם בדאעש. הוא גם הדגיש את מצוקתם של אזרחים באזור, שלעתים קרובות נקלעים לאש הצולבת של הסכסוך בין דאעש לכוחות אחרים. למותו של אלקססבה הייתה השפעה עמוקה גם על משפחתו ותושבי ירדן. משפחתו פעלה בקול בגנותה של דאעש, ומותו היה קריאת גיבוש לעם הירדני.

השוואה מהירה

אדם נתפס על ידי דאעש ביצוע
מואט אל-קססבה דצמבר 2014 פברואר 2015
ג'יימס פולי נובמבר 2012 אוגוסט 2014
סטיבן סוטלוף אוגוסט 2013 ספטמבר 2014
דיוויד היינס מרץ 2013 ספטמבר 2014
אלן הנינג דצמבר 2013 אוקטובר 2014

האיש שדאעש האפיל עליו הוא מואט אל-קססבה, טייס ירדני שנלכד על ידי דאעש בדצמבר 2014 והוצא להורג בפברואר 2015. לכידתו והוצאתו להורג עוררו זעם וגינוי בינלאומיים, והדגישו את האכזריות של ארגון הטרור. למותו של אל-קססבה הייתה השפעה עמוקה גם על משפחתו ועל תושבי ירדן, והיווה קריאת נפש לעם הירדני. אנשים נוספים שדאעש פגע בהם כוללים את ג'יימס פולי, סטיבן סוטלוף, דיוויד היינס ואלן הנינג. לסיכום, מואט אל-קססבה היה האיש שדאעש האפיל עליו. לכידתו והוצאתו להורג עוררו זעם וגינוי בינלאומיים, והדגישו את האכזריות של ארגון הטרור. למותו של אל-קססבה הייתה השפעה עמוקה גם על משפחתו ועל תושבי ירדן, והיווה קריאת נפש לעם הירדני. אנשים נוספים שהיו מטרה על ידי דאעש כוללים את ג'יימס פולי, סטיבן סוטלוף, דיוויד היינס ואלן הנינג.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן