דף הבית » איך קוראים » מיהו אבי המורדים של שנות ה-80?

מיהו אבי המורדים של שנות ה-80?

מיהו אבי המורדים של שנות ה-80?

מבוא

שנות ה-80 היו תקופה של שינויים ותהפוכות גדולים, עם הופעתה של תנועת המורדים ששינתה את העולם ועיצבה את העתיד. אבל מי היה אבי התנועה הזו? מי היה זה שהעניק השראה והוביל את המורדים של שנות ה-80? התשובה היא לא אחרת מאשר דמותו האגדית של צ'ה גווארה. צ'ה גווארה, שנולד בארגנטינה ב-1928, היה מנהיג מהפכני ותיאורטיקן מרקסיסטי שמילא תפקיד מפתח במהפכה הקובנית של 1959. הוא היה תומך נלהב של סוציאליזם מהפכני ודמות מרכזית בשמאל הלטינו-אמריקאי.

חייו המוקדמים של צ'ה גווארה

צ'ה גווארה נולד בשם ארנסטו גווארה דה לה סרנה ברוסאריו, ארגנטינה, ב-14 ביוני 1928. הוא היה הבכור מבין חמישה ילדים שנולדו לארנסטו גווארה לינץ' ולסיליה דה לה סרנה. אביו היה מהנדס אזרחי ואמו הייתה מורה. צ'ה גווארה היה תלמיד מצוין והתקבל לאוניברסיטת בואנוס איירס בשנת 1947. הוא למד רפואה וסיים את לימודיו בשנת 1953. במהלך לימודיו התעניין יותר ויותר באידיאולוגיה מרקסיסטית והחל לקחת חלק בפעילות פוליטית.

מעורבותו של צ'ה גווארה במהפכה הקובנית

ב-1955 פגש צ'ה גווארה את פידל קסטרו והצטרף למהפכה הקובנית. הוא עלה במהירות לגדולה והפך לדמות מפתח במהפכה הקובנית. הוא היה גורם מרכזי בהצלחת המהפכה ומונה לשר התעשייה לאחר המהפכה. צ'ה גווארה היה גם דמות מרכזית בהפצת הסוציאליזם המהפכני ברחבי אמריקה הלטינית. הוא נסע למדינות רבות, כולל בוליביה, פרו ואקוודור, כדי להפיץ את בשורת המהפכה. הוא גם היה מעורב בניסיון הכושל להפיל את ממשלת בוליביה ב-1967.

מורשתו של צ'ה גווארה

מורשתו של צ'ה גווארה היא של מהפכה ושינוי חברתי. הוא היה תומך נלהב של סוציאליזם מהפכני ודמות מרכזית בשמאל הלטינו-אמריקאי. הוא נתן השראה והוביל את המורדים של שנות ה-80 ומורשתו חיה גם היום.

השוואה מהירה

שֵׁם נוֹלָד חינוך מעורבות במהפכה הקובנית מוֹרֶשֶׁת
צ'ה גווארה 1928, ארגנטינה אוניברסיטת בואנוס איירס דמות מפתח במהפכה הקובנית סוציאליזם מהפכני, שמאל באמריקה הלטינית

לסיכום, צ'ה גווארה היה אבי המורדים של שנות ה-80. הוא היה תומך נלהב של סוציאליזם מהפכני ודמות מרכזית בשמאל הלטינו-אמריקאי. הוא נתן השראה והוביל את המורדים של שנות ה-80 ומורשתו חיה גם היום. הוא היה דמות מפתח במהפכה הקובנית והיה גורם מרכזי בהצלחת המהפכה. הוא גם היה מעורב בניסיון הכושל להפיל את ממשלת בוליביה ב-1967. מורשתו של צ'ה גווארה היא של מהפכה ושינוי חברתי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן