דף הבית » איך קוראים » מה שמו של בנו של דוד בן גוריון?

מה שמו של בנו של דוד בן גוריון?

מה שמו של בנו של דוד בן גוריון?

דוד בן גוריון ובנו עמוס

דוד בן-גוריון היה ראש הממשלה הראשון של ישראל, שכיהן בין השנים 1948-1954 ושוב בין 1955-1963. הוא היה דמות מרכזית בהקמת מדינת ישראל המודרנית ונחשב רבות כאבי האומה. He was also a leader of the Labor Zionist movement and a major figure in the history of Zionism.Ben-Gurion was born in Plonsk, Poland in 1886 and immigrated to Palestine in 1906. He was an active member of the Jewish community in Palestine and היה מוביל במאבק למולדת יהודית. הוא היה דמות מרכזית בהקמת מדינת ישראל היהודית ב-1948 וכיהן כראש הממשלה הראשון שלה. בן-גוריון היה נשוי לפולה מונבש ולזוג נולדו שלושה ילדים: עמוס, עמיצור ורננה. עמוס בן-גוריון נולד בירושלים בשנת 1923 והיה הבכור מבין שלושת הילדים. הוא נקרא על שם המנטור של אביו, עמוס דה-סנטוס. עמוס בן-גוריון היה דמות מרכזית בזירה הפוליטית בישראל וכיהן כחבר כנסת בין השנים 1965-1974. הוא גם היה מנהיג מפלגת העבודה וכיהן. כשר הביטחון בשנים 1974 עד 1977. הוא היה דמות מרכזית בתהליך השלום בין ישראל למצרים והיה גורם מרכזי בחתימת הסכמי קמפ דיוויד ב-1978. עמוס בן גוריון היה גם דמות מרכזית בפיתוח כלכלת ישראל והייתה מובילה בהפרטת חברות ממשלתיות. הוא גם היה דמות מרכזית בפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית והיה דמות מרכזית בפיתוח המשק הישראלי.

מורשת דוד בן גוריון

דוד בן-גוריון נחשב לאביה של מדינת ישראל המודרנית וזכור בזכות מנהיגותו בהקמת המדינה היהודית. הוא היה דמות מרכזית במאבק למולדת יהודית והיה מוביל בהקמת מדינת ישראל המודרנית. הוא גם היה דמות מרכזית בפיתוח הכלכלה הישראלית והיה מוביל בהפרטת חברות בבעלות המדינה. בן-גוריון היה גם דמות מרכזית בתהליך השלום בין ישראל למצרים והיה גורם מרכזי בחתימה על הסכמי קמפ דיוויד בשנת 1978. הוא היה דמות מרכזית בפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית והיה דמות מרכזית בפיתוח הכלכלה הישראלית.

מורשת עמוס בן גוריון

עמוס בן גוריון היה דמות מרכזית בזירה הפוליטית בישראל וכיהן כחבר כנסת בשנים 1965 עד 1974. כמו כן היה מנהיג מפלגת העבודה וכיהן כשר הביטחון בשנים 1974 עד 1977. דמות בתהליך השלום בין ישראל למצרים והייתה גורם מרכזי בחתימת הסכמי קמפ דיוויד בשנת 1978. עמוס בן-גוריון היה גם דמות מרכזית בפיתוח הכלכלה הישראלית והיה מוביל בהפרטת המדינה בבעלות המדינה. חברות. הוא גם היה דמות מרכזית בפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית והיה דמות מרכזית בפיתוח המשק הישראלי.

השוואה מהירה

דוד בן גוריון עמוס בן גוריון
ראש ממשלת ישראל הראשון חבר כנסת
מנהיג תנועת העבודה הציונית מנהיג מפלגת העבודה
גורם מרכזי בהקמת מדינת ישראל המודרנית חיוני בתהליך השלום בין ישראל למצרים
דמות מרכזית בפיתוח המשק הישראלי דמות מרכזית בפיתוח תעשיית ההייטק הישראלית

לסיכום, דוד בן גוריון היה ראש ממשלת ישראל הראשון ושמו של בנו עמוס בן גוריון. דוד בן-גוריון נחשב לאביה של מדינת ישראל המודרנית וזכור בזכות מנהיגותו בהקמת המדינה היהודית. עמוס בן גוריון היה דמות מרכזית בזירה הפוליטית בישראל וכיהן כחבר כנסת בשנים 1965 עד 1974. כמו כן היה מנהיג מפלגת העבודה וכיהן כשר הביטחון בשנים 1974 עד 1977. דמות בתהליך השלום בין ישראל למצרים והייתה גורם מרכזי בחתימת הסכמי קמפ דיוויד בשנת 1978. עמוס בן גוריון היה גם דמות מרכזית בפיתוח הכלכלה הישראלית והיה מוביל בהפרטת המדינה בבעלות המדינה. חברות. הוא גם היה דמות מרכזית בפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית והיה דמות מרכזית בפיתוח המשק הישראלי. מורשתם של דוד ועמוס בן גוריון תמשיך להיזכר לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן