דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין פסח הראשון לשנייה?

מה ההבדל בין פסח הראשון לשנייה?

מהו פסח? ​​

פסח הוא חג יהודי שחוגג את שחרורם של בני ישראל מעבדות במצרים. זה נחגג במשך שבעה ימים, החל מהיום ה -15 לחודש העברי של ניסאן. במהלך תקופה זו, יהודים נמנעים מאכילת לחם מחמצת ומזונות אחרים המכילים שמרים.

מה ההבדל בין פסח הפסח הראשון לשני?

הפסח הראשון הוא הפסח המקורי, שנחגג ביום ה -15 של ניסאן. זה היום בו בני ישראל שוחררו מעבדות במצרים. הפסח השני נחגג ביום ה -14 של אייר, שהוא החודש השני של לוח השנה העברי. זה היום בו בני ישראל קיבלו את התורה בהר סיני.

פסח הראשון

חג הפסח הראשון נחגג ביום ה -15 של ניסאן. ביום זה, בני ישראל שוחררו מעבדות במצרים. סיפור יציאת מצרים מסופר במהלך הסדר, ארוחה מיוחדת המתקיימת בלילה הראשון לפסח. במהלך הסדר, יהודים אוכלים את מצח, סוג של לחם בלתי -ממושך ומאכלים מיוחדים אחרים.

פסח השני

חג הפסח השני נחגג ביום ה -14 של אייר. זה היום בו בני ישראל קיבלו את התורה בהר סיני. במהלך תקופה זו, יהודים נמנעים מאכילת לחם מחמצת ומזונות אחרים המכילים שמרים. הפסח השני ידוע גם בשם פסטיבל השבועות, או Shavuot, ונחגג עם תפילות וטקסים מיוחדים.

המשמעות של פסח

פסח הוא תזכורת לשחרור בני ישראל מעבדות במצרים. זוהי גם תזכורת לברית בין אלוהים לבני ישראל, שנחתמה בהר סיני. פסח הוא זמן ליהודים להרהר בהיסטוריה שלהם ולחגוג את חירותם.

מסקנה

פסח הוא חג יהודי חשוב החוגג את שחרורם של בני ישראל מעבדות במצרים. הפסח הראשון נחגג ביום ה -15 של ניסאן, והפסח השני נחגג ביום ה -14 של אייר. פסח הוא זמן ליהודים להרהר בהיסטוריה שלהם ולחגוג את חירותם. חגגו את הפסח בשמחה והכרת תודה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן