דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין לוח השנה של גרגוריאן לג’וליאן?

מה ההבדל בין לוח השנה של גרגוריאן לג’וליאן?

מה לוח השנה הגרגוריאני?

לוח השנה הגרגוריאני הוא לוח השנה הנפוץ ביותר בעולם כיום. זה הוצג לראשונה על ידי האפיפיור גרגורי XIII בשנת 1582 והוא לוח שנה מבוסס סולארי המבוסס על שנה נפוצה של 365 יום המחולקת ל 12 חודשים של אורכים לא סדירים. זוהי גרסה רפורמית של לוח השנה של ג’וליאן, שהוצג על ידי יוליוס קיסר בשנת 46 לפני הספירה.

נושאים קשורים:

 

מה לוח השנה של ג’וליאן?

לוח השנה של ג’וליאן הוא מערכת לוח שנה שהוצגה על ידי יוליוס קיסר בשנת 46 לפני הספירה. זהו לוח שנה מבוסס סולארי המבוסס על שנה נפוצה של 365 יום המחולקת ל 12 חודשים באורכים לא סדירים. זה היה לוח השנה השולט בעולם הרומאי ונשאר בשימוש במדינות מסוימות עד סוף המאה ה -19.

הבדלים בין לוח השנה הגרגוריאני לג’וליאן

ההבדל העיקרי בין לוח השנה של גרגוריאני לג’וליאן הוא האופן בו מחושבים שנות קפיצה. לוח השנה של ג’וליאן משתמש בכלל פשוט לקביעת שנות קפיצה: כל שנה שמתחלקת בארבע היא שנה מעוברת. לוח שנה גרגוריאני, לעומת זאת, משתמש בכלל מורכב יותר לקביעת שנות קפיצה: כל שנה שמתחלקת בארבע היא שנה מעוברת, למעט במשך שנים המופקות ב 100 אך לא ניתנות לחלוקה ב -400.

אימוץ לוח השנה הגרגוריאני

לוח השנה הגרגוריאני אומץ על ידי מרבית המדינות בעולם בסוף המאה ה -16 ותחילת המאה ה -17. עם זאת, מדינות מסוימות, כמו יוון, לא אימצו את לוח השנה הגרגוריאני עד שנת 1923.

לוח השנה הגרגוריאני הוא לוח השנה הנפוץ ביותר בעולם כיום ומשמש את מרבית המדינות למטרות אזרחיות.

מסקנה

לוחות השנה הגרגוריאנים וג’וליאן הם שניים מהלוחות היומנים הנפוצים ביותר בעולם. אמנם יש להם כמה קווי דמיון, אך יש להם גם כמה הבדלי מפתח, ובמיוחד באופן מחושב שנות קפיצה. לא משנה באיזה לוח שנה תשתמש, חשוב להישאר מעודכן בחדשות הקלנדריות האחרונות! אז תיהנו ותיהנו מהלוח!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן