דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין שמרים יבשים לשמרים טריים?

מה ההבדל בין שמרים יבשים לשמרים טריים?

מה זה שמרים?

שמרים הם אורגניזם חד תאי המשמש באפייה כדי לעזור לבצק לעלות. שמרים הם אורגניזם חי הניזון מסוכר ומייצר פחמן דו חמצני, מה שגורם לבצק לעלות. שמרים זמינים בשתי צורות: שמרים יבשים ושמרים טריים.

מה זה שמרים יבשים?

שמרים יבשים הם סוג של שמרים שנמכרים בצורה יבשה וגרגירית. זהו הסוג הנפוץ ביותר של שמרים המשמשים באפייה וקל לאחסון ולהשתמש בו. שמרים יבשים זמינים בשתי צורות: שמרים יבשים פעילים ושמרים מיידיים. יש להפעיל שמרים יבשים פעילים במים חמים לפני שניתן להשתמש בהם, ואילו ניתן להוסיף שמרים מיידיים ישירות לבצק.

מה זה שמרים טריים?

שמרים טריים הם סוג של שמרים שנמכרים בצורה לחה, דמויי עוגה. זה פחות נפוץ משמרים יבשים והוא מתכלה יותר, ולכן יש לאחסן אותו במקרר. שמרים טריים הם חזקים יותר משמרים יבשים, ולכן פחות מהם נחוצים כדי להשיג את אותן תוצאות. זה גם מייצר טעם ומרקם טובים יותר במוצר המוגמר.

כיצד להשתמש בשמרים יבשים ובשמרים טריים

שמרים יבשים ושמרים טריים ניתן להשתמש בשניהם באפייה, אך יש להשתמש בהם אחרת. יש להפעיל שמרים יבשים במים חמים לפני שניתן להוסיף לבצק, ואילו ניתן להוסיף שמרים טריים ישירות לבצק. חשוב לציין שצריך להשתמש בשמרים טריים במהירות, מכיוון שזה לא יימשך כל עוד שמרים יבשים.

שמרים יבשים

להשתמש בשמרים יבשים, לערבב אותו במים חמים (110 מעלות צלזיוס) וקמצוץ סוכר. תן לתערובת לשבת 5-10 דקות עד שהיא קצף. לאחר הפעלת השמרים, ניתן להוסיף אותו לבצק.

שמרים טריים

להשתמש בשמרים טריים, לפוררים אותו לבצק ולערבב אותו עד שהוא משולב במלואו. שמרים טריים לא צריכים להיות מופעלים במים חמים לפני שהם מתווספים לבצק.

מסקנה

שמרים יבשים ושמרים טריים הם שני סוגי שמרים שניתן להשתמש בהם באפייה. שמרים יבשים הם הסוג הנפוץ ביותר של שמרים וקל לאחסן ולהשתמש בו. שמרים טריים חזקים יותר משמרים יבשים ומייצרים טעם ומרקם טובים יותר במוצר המוגמר. יש להשתמש בשני סוגי השמרים באופן שונה, ולכן חשוב לדעת להשתמש בהם נכון.

לא משנה באיזה סוג שמרים תשתמשו, אתה יכול להיות בטוח שמוצרי האפה שלך יתבררו טעים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן