דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין חלבון לחלמון בביצה?

מה ההבדל בין חלבון לחלמון בביצה?

מהו חלבון בביצה?

חלבון הוא אחד המרכיבים העיקריים של ביצה. הוא נמצא בלבן הביצה וגם בחלמון. לבן הביצה מורכב בעיקר ממים וחלבון, ואילו החלמון מכיל שומן, ויטמינים ומינרלים. חלבון הוא חלק חשוב מתזונה בריאה והוא חיוני לבנייה ושמירה על מסת שריר, כמו גם לספק אנרגיה.

נושאים קשורים:

 

מה חלמון בביצה?

החלמון הוא החלק הצהוב של הביצה. הוא מכיל שומן, ויטמינים ומינרלים, כמו גם חלבון כלשהו. החלמון הוא החלק הצפוף התזונתי ביותר של הביצה והוא מקור טוב לוויטמינים A, D, E ו- K, כמו גם ברזל, סידן ואבץ. הוא מכיל גם כולסטרול, שיכול להעלות את רמות הכולסטרול בדם שלך אם נאכל עודף.

מה ההבדל בין חלבון לחלמון בביצה?

ערך תזונתי

לבן הביצה מורכב ברובו מחלבון, ואילו החלמון מכיל שומן, ויטמינים ומינרלים. לבן הביצה הוא מקור טוב לחלבון, ואילו החלמון הוא מקור טוב לוויטמינים ומינרלים. החלמון מכיל גם כולסטרול, שיכול להעלות את רמות הכולסטרול בדם שלך אם נאכל עודף.

שימושים בבישול

ניתן להשתמש בלבן הביצה במגוון כלים, כמו חביתה, קשקשים ומרנגים. ניתן להשתמש בחלמון ברפרס, רטבים ומנות אחרות הדורשות מרקם שמנת. ניתן להשתמש בחלמון גם לעיבוי רטבים ומרקים.

יתרונות בריאותיים

ביצים הן מקור טוב לחלבון ויכולות לעזור לבנות ולשמור על מסת שריר. החלמון הוא מקור טוב לוויטמינים ומינרלים, שיכולים לעזור לתמוך במערכת חיסון בריאה. אכילת ביצים יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי.

קלוריות

לבן הביצה מכיל פחות קלוריות מהחלמון. לבן ביצה גדול אחד מכיל כ -17 קלוריות, ואילו חלמון ביצה גדול אחד מכיל כ 55 קלוריות.

ביצים הן אוכל מזין ומגוון שניתן להשתמש בו במגוון כלים. הכרת ההבדל בין חלבון לחלמון בביצה יכולה לעזור לך להפיק את המרב מהמזון המזין הזה. אז סדוק לפתוח ביצה וקבל בישול!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן