דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין כולסטרול טוב לרע?

מה ההבדל בין כולסטרול טוב לרע?

מהו כולסטרול?

כולסטרול הוא חומר שעווה, דמוי שומן שנמצא בזרם הדם ובכל תאי גופך. זה חלק חשוב בגוף בריא, אבל יותר מדי כולסטרול יכול להוות בעיה. ישנם שני סוגים עיקריים של כולסטרול: ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL) וליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL).

מהו כולסטרול HDL?

כולסטרול HDL מכונה לעתים קרובות כולסטרול “טוב” מכיוון שהוא מסייע בהסרת עודף כולסטרול מגופך. כולסטרול HDL מיוצר על ידי הכבד ונמצא במזונות כמו דגים, אגוזים ואבוקדו. זה עוזר לשמור על העורקים שלך ברור ומפחית את הסיכון שלך למחלות לב.

מהו כולסטרול LDL?

כולסטרול LDL מכונה לעתים קרובות כולסטרול “רע” מכיוון שהוא יכול להצטבר בעורקים שלך ולהגדיל את הסיכון שלך למחלות לב. כולסטרול LDL מיוצר על ידי הכבד ונמצא במזונות כמו בשר אדום, ביצים ומוצרי חלב מלא בשומן. זה יכול להיגרם גם על ידי אורח חיים לא בריא, כמו עישון וחוסר פעילות גופנית.

כיצד להוריד את הכולסטרול LDL

הדרך הטובה ביותר להוריד את הכולסטרול LDL היא לבצע שינויים באורח החיים, כמו אכילת תזונה בריאה, להתאמן באופן קבוע ולהפסיק לעשן. אתה יכול גם ליטול תרופות כמו סטטינים כדי לעזור להוריד את רמות הכולסטרול LDL שלך. חשוב לדבר עם הרופא שלך על תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבורך.

אכל תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוריד את הכולסטרול LDL שלך. התמקדו באכילת מזונות דלים בשומן רווי, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. הימנע ממזון מעובד ומטוגן, כמו גם ממזונות עשירים בסוכר ומלח.

פעילות גופנית באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול LDL שלך. מכוון לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית, כמו הליכה או ריצה קלה, חמישה ימים בשבוע. אתה יכול גם לנסות אימוני כוח, כמו הרמת משקולות, כדי לעזור להגביר את רמות הכולסטרול HDL שלך.

לדעת את ההבדל בין כולסטרול טוב ורע יכול לעזור לך לבצע בחירות בריאות יותר ולהפחית את הסיכון שלך למחלות לב. עם שינויי אורח החיים הנכונים, אתה יכול לשמור על רמות הכולסטרול שלך בבדיקה ולחיות חיים בריאים יותר.

אז אל תפחד להשתלט על רמות הכולסטרול שלך ולבצע את השינויים הדרושים כדי לשמור על ליבך בריא ומאושר!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן